به گزارش ایرنا، فرزام بیدارپور در مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه افزود: باید سطح علمی کارکنان در رده های مختلف افزایش یابد و برای تحقق این امر باید در راستای اولویت ها و در جهت علمی گام هایی برداشت.
به گفته وی سطوح و روش های مختلف در تشخیص درمان و داروها نیازمند تحول در بخش آموزش است بنابراین باید اولویت دانشگاه آموزش و ارتقای علمی همکاران قرار گیرد.
بیدارپور از الکترونیکی شدن کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و گفت: کتاب های پزشکی در مدت 30 سال به صورت الکترونیکی در سیستم کامپیوتر نصب و آپدیت می شود تا هر کتاب و دستور العمل جدیدی در جهت ارتقای علمی در اختیار همکاران قرار بگیرد.
وی افزود: انتظار است با نظارت، پیگیری، مردم داری، برگزاری جلسات، مشارکت مردمی و همکاری دیگر نهادها شاهد حرکت در مسیر پیشبرد اهداف وزارت بهداشت بود.
معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار قروه نیز گفت: مراسم تودیع و معارفه معمولاً فرصتی است که خدمتگزاران مردم در آن، مسئولیت ها را به یکدیگر می سپارند و ایده ها و برنامه ها با توان و انرژی جدیدی برای خدمت به کار گرفته می شوند.
حاجعلی آوجی افزود: خدمت مسئولانه و صادقانه تنها عمل ماندگاری است که از هر مدیری بر جای گذاشته می شود بنابراین همه ما در سمت های مختلف باید نهایت تلاش خود را بکار گیریم که عمل ماندگارمان خدمت به مردم باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سابق شهرستان قروه گفت:حوزه سلامت یک حوزه یکپارچه است و از ابتدای فعالیت خود پیشرفت در تمام ابعاد پزشکی را در تعهد کار قرار دادم.
صادق ابراهیمی افزود: حوزه بهداشت و درمان یکی شیرین ترین،حساس ترین و پیچیده ترین حوزه ها است چرا که با جان و سلامت مردم سر کار دارد و در این زمینه باید افزایش اعتبار بهداشت و درمان این بخش را در روستاها گسترش داد.
به گفته وی مدیریت دوستانه و خلاقانه و بهره بردن از خرد جمعی جزء تعهد و اولویت کاریم بود و طرح تحول سلامت به شیرینی این امر افزود و رضایت مردم بدست آورد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت با موفقیت های چشمگیری در شهرستان قروه همراه بود افزود: از بودجه این طرح 80 درصد صرف توسعه زیر ساخت ها ،استانداردها و نگهداری پزشکان و متخصصان و 20 درصد نیز به عنوان افزایش دست مزد و درآمد پزشکان هزینه شد.
به گفته وی طرح تحول نظام سلامت یک طرح موفق در بین مردم است و توسعه فضای بهداشتی در شهرک دانش و امام خمینی(ره) و در مناطق حاشیه شهرستان در دست اقدام است.
وی ادامه داد: اولین پایگاه فوریت های پزشکی 115 روستایی در سطح استان مربوط به دلبران از توابع شهرستان قروه است که با همکاری و مشارکت خیرین در شهرستان قروه به بهره برداری رسید
ابراهیمی افزود: در بیمارستان شهید بهشتی کلینیک ویژه و تخصصی را در طول مدت زمان هشت ماه پیگیری و به بهره برداریرسید که در نوع خود یک حرکت ماندگار بود
وی تصریح کرد: کلینیک غربالگری سرطان که از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار است برای احداث آن 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
ابراهیمی ادامه داد: امکانات دیالیزی در سطح شهرستان هم اکنون 2 برابر شده اند و دیگر نیاز نیست که بیماران دیالیزی به مرکز استان مراجعه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت با استقبال مردم و کمک خیرین مبلغ چهار میلیارد ریال برای فاز دوم اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی با هدف افزایش تعداد تخت‌های فعال جراحی هزینه شده است افزود:این طرح در زمینی به مساحت 350 مترمربع اجرا شده است و با اجرای آن تعداد اتاق‌های عمل بیمارستان از 4 اتاق به 7 اتاق افزایش پیدا می‌کند
ابراهیمی گفت: طرح تحول نظام سلامت باعث گرایش بیشتر متخصصین به بخش دولتی شد که در شهرستان قروه یک رکورد بی سابقه ای داشته است به طوری که در سال گذشته 13 متخصص پزشکی در رشته های مختلف جذب بیمارستان شده است.
در پایان مراسم از زحمات صادق ابراهیمی قدردانی شد و امید محمدی متخصص قلب و عروق به عنوان سرپرست شبکه بهداتش و درمان شهرستان قروه معرفی شد.
7345/ 3020
**خبرنگار: سارا صالحی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.