فرزاد سردار زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این بازرسی ها 160 مورد تخلف کشف شده است افزود: در این رابطه 138 فقره پرونده برای واحد های متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.
به گفته وی، عمده این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بوده که در این پرونده ها در مجموع یک میلیارد و 244میلیون ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است .
سرپرست اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان افزود: در این مدت از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان 189 مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها 64 مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
سردارزاده گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی و عدم درج قیمت، واحدهای مختلف صنفی مراتب را با شماره تلفن 124 و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستانها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و موارد تخلف را گزارش کنند.
وی افزود: طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ایام ماه مبارک رمضان از اول خرداد تا پنجم تیر سال جاری در کردستان برگزار می شود و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این طرح برای جلوگیری از تخلفات و رعایت حقوق مصرف کنندگان از تمام ظرفیت همکاران خود استفاده می کند.
وی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا برای مواد غذایی به ویژه اقلام پروتئنی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، شیرینی های پرمصرف و مرسوم این طرح همزمان در سراسر استان برگزار می شود اظهار کرد: اهداف این طرح را تامین و توزیع به موقع کالاهای پرتقاضای ماه رمضان با هدف تسهیل و تسریع در تامین و دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب است.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.