مهدی نامدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تیر و مرداد سال جاری دانش آموزان پایه نهم استان تعیین رشته خواهند کرد، افزود: حدود 20 هزار خانواده در استان درگیر هدایت تحصیلی فرزندانشان هستند و این موضوع نیاز به اطلاع رسانی و توجیه به موقع دارد.
وی توزیع متوزان رشته ایده آل را در ساختار متوسطه، 55 درصد نظری و 45 درصد فنی و حرفه ای و کاردانش عنوان کرد و گفت: در سال گذشته این هدف در کشور محقق نشد اما وضعیت استان نسبت به کشور مطلوب بود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، از خانواده ها درخواست کرد فرزندان علاقمند خود را حتی الامکان در رشته های فنی و حرفه ای ثبت نام کنند.
وی در ادامه به ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش پرداخت و تامین نیروی انسانی ماهر بخش های اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری بواسطه اشتغال سریع، افزایش امید به زندگی در جوانان و کمک به نظم اجتماعی از طریق روحیه کار را از مهم ترین این ضرورت ها عنوان کرد.
نامدار با اشاره به کمبود فضای آموزشی و کارگاهی در سطح استان گفت: کمبود سرانه های تجهیزاتی به منظور راه اندازی رشته های جدید، کمبود نیروی انسانی جهت ایجاد تنوع رشته و رشته های جدید و کمبود هنرستانهای کشاورزی جهت دایر کردن رشته های کشاورزی ازعمده چالش های پیش روی این حوزه است.
وی تخصیص اعتبارات ویژه برای تجهیزات هنرستانها و رشته های جدید را ضروری دانست و افزود: در استان اولویت اول، جذب دانش آموزان دختر به خصوص در بخش هنرستانها است.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده:عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.