به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از بیجار، محمد عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۲۵۶هزار تن گندم در شهرستان بیجار تولید شده است و۲۳۶هزار تن نیز خرید مازاد بر نیاز کشاورزان است.
عباسی بااشاره به مقدار گندم تولید شده توسط کشاورزان بیجاری افزود: شهرستان بیجار توانسته است در رده دوم تولید گندم در سطح کشور قرار گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: باتوجه به کم بودن نزولات آسمانی وشرایط جوی متاسفانه مزارع گندم در شهرستان بیجار دچار ۶۰ تا۶۵ درصر دچار سرمازدگی شده وخسارت دیده اند.
عباسی در ادامه به کشت گندم آبی در شهرستان بیجار، اشاره کرد وگفت: سطح زیر کشت گندم آبی ، در شهرستان بیجار ۸۵۹ هکتار اعلام کرد که حدود ۴۰ تا۵۰ درصد آن دچار سرمازدگی شده وخسارت دیده است.
آن مقام مسئول در ادامه افزود: از یک هزار وصد وهفده هکتار کشت جو دیمی ۴۰ تا۵۰ درصد ،دچار خسارت شده و از میزان یک هزار وبیست هکتار سطح زیر کشت ۳۰ تا۴۰ درصد دچار خسارت شده است.
مدیرجهاد کشاورزی از آموزش۲۹ نفر در راستای اشتغال زایی خبر داد وگفت: جهاد کشاورزی در راستای اشتغال زایی آموزش هایی در باره پرورش زنبور عسل به افراد داده و به هرکدام جهت شروع به کار دو کندو به صورت رایگان اهدا کرده است.
عباسی در ماه مبارک رمصان به اجرای طرح ضیافت اشاره کرد وگفت: به مناسبت ماه مبارک رمصان واجرای طرح ضیافت اقدام به توزیع اقلام مصرفی خانوار اعم از برنج سفید،شکر،گوشت قرمز ومرغ منجمد نموده است.
این مقام مسئول به اراضی بیمه شده توسط کشاورزان گریزی زد وگفت: کشاورزان بیجاری حدود یکصد وبیست هکتار از اراضی خود را بیمه کشاورزی نموده اند وبااین اقدام کشاورزان شهرستان توانسته ۳۵ درصد کل استان و۱۵ درصد از بیمه کل کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی از افتتاح سه پروژه کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی خبر داد وگفت: به مناسبت هفته جها کشاورزی سه پروژه بااعتباری بالغ ۶۱۶میلیون تومان خبر داد.
وی د ادامه افزود: اجرای آبیاری تحت فشار در حدود ۱۸ هکتار اراضی اجرا شده که یک هزار صد ونود میلیون ریال از اعتبارات آن بصورت بلاعوض وششصد وپنج میلیون ریال آن ازمحل اعتبارات بانکی صورت گرفته است.
عباسی گفت: نوکنی وپل گذاری قنات به طول ۳۲۰ متر و ده مورد برق دار نمودن چاه های کشاورزی از دیگر پروژه های هفته جهاد کشاورزی است.
وی به ساخت وسازهای غیر مجاز گریزی زد وگفت: کشاورزان باید قبل از هرساخت وساز در زمین های زراعی اقدام به گرفتن مجوز نمایند،واز صد مورد مجوز صادر توسط جهادکشاورزی خبرداد.
عباسی گفت: هشتاد مورد پرونده ساخت وساز غیر مجاز در دادگاه موجود است ودرسال ۹۶ تا کنون سه مورد تخریب صورتگرفته است که یک مورد آن با حکم دادگاه ودو مورد دیگر با همکاری صاحبان مزارع تخریب شده است.
وی درپایان گفت: همشهریان عزیز درصورت مشاهده ساخت وسازهای غیر مجاز با سامانه ۱۳۱ تماس حاصل نمایند واطلاع دهند.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 671577
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.