به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل رنجبر روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی فعالیت های تابستانی استان در سنندج افزود: برنامه ریزی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در رشد همه جانبه شخصیت فردی و اجتماعی آنان مؤثر خواهد بود.
وی اظهار کرد: محتوای متناسب با نیازهای روز و راهبری برنامه ها در اوقات فراغت فرصت های تربیتی و آموزشی خاصی را ایجاد کرده و بستر مناسبی جهت رشد جنبه های پرورشی فارغ از فعالیت های توانبخشی در اختیار می گذارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: با توجه به نیازهای مشترک این دانش آموزان با وجود تفاوت های فردی در آنان تشکیل کمیته های ورزشی، هنری، فرهنگی، اجتماعی، علمی و مهارتی و فنی و حرفه ای با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دارالقرآن ها، مراکز فنی و حرفه ای، صنایع دستی و مراکز ورزشی باید در اولویت قرار گیرد.
وی تقویت قوای جسمی، ذهنی و روحی، توانمندسازی دانش آموزان در رشته های مختلف، تقویت اعتماد به نفس و بنیه معنوی، ارتقاء مهارت های زندگی وبرنامه ریزی در امور فردی و اجتماعی را از اهداف کلاس های غنی سازی اوقات فراغت برشمرد.
رنجبر تاکید کرد: توسعه غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یک ضرورت و فرصت در سر فصل های آموزش و پرورش استان گنجانده شده تا دانش آموزان بر حسب علایق و استعداد خود در کلاس های مختلف در پایگاه های تابستانی شرکت کنند.
هم اکنون 6 هزار و 700 دانش آموز با نیازهای ویژه شنوایی، بینایی، جسمی، حرکتی و اوتیسمی در 45 مدرسه و مرکز خدمات ویژه این دانش آموزان، در کردستان تحت پوشش هستند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.