به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروآباد افزود: امروزه آسیب های اجتماعی در جامعه در حال گسترش بوده و برنامه ریزی دقیق برای کاهش این آسیب ها یک ضرورت است.
وی ادامه داد: اعتیاد و طلاق مهمترین آسیب های اجتماعی است که در جامعه در حال گسترش است که از آثار و پیامدهای منفی این آسیب ها می توان به فروپاشی کانون گرم خانواده ها و افزایش جرم و جنایت و سرقت ها اشاره کرد.
فرماندار شهرستان سروآباد با انتقاد از تصورات برخی از خانواده ها گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها تنها در دوران کودکی از فرزندان خود حمایت و حفاظت می کنند در حالی که بیشترین آسیب های اجتماعی در دوران متوسطه اول و دوم گریبانگیر دانش آموزان می شود.
وی اضافه کرد: این خانواده ها با این استدلال که فرزندان آنها بزرگ شده اند و دیگر نیازی به مراقبت و حمایت ندارند، از توجه کردن بیشتر به آنها کوتاهی و سهل انگاری می کنند و در این برهه زمانی است که فرزندان آنها به آسیب های اجتماعی گرفتار می شوند، بنابراین حمایت و کنترل فرزندان در سنین جوانی باید از دغدغه های خانواده ها باشد.
وی بر لزوم شناسایی یک آسیب اجتماعی تاکید کرد و افزود: به منظور دستیابی به یک نتیجه و بازخورد مثبت، باید یکی از آسیب های اجتماعی جامعه در این ماه مبارک رمضان شناسایی شود و تلاش و همت مسئولان کاهش و کنترل آن آسیب باشد.
مفاخری ادامه داد: در بحث آسیب های اجتماعی جامعه هدف نباید تنها مسئولان باشند، بلکه باید از اقشار مختلف مردم باشد.
وی افزود: به عنوان مثال اگر بحث طلاق مورد بحث و بررسی قرار می گیرد باید خانواده هایی که در خطر این آسیب اجتماعی قرار دارند، در جلسات حضور داشته باشند و اگر بحث اعتیاد باشد، باید جوانانی که در خطر گرفتار شدن به اعتیاد هستند، در جلسات حضور داشته باشند.
وی گفت: قدم اول برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، شناسایی آسیب ها است بعد از آن باید بر روی یک آسیب تمرکز کرده تا به یک نتیجه و یک بازخورد مثبت دست پیدا کرده و بتوانیم این آسیب را ریشه کن کنیم.
وی در ادامه با محکوم کردن حملات تروریستی تهران ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور را یکی از اهداف دشمنان بیان کرد و افزود: ملت ایران با تمام قومیت ها همواره یک ملت متحد بوده و با این اقدامات تروریستی خللی در اتحاد و یکدلی آن به وجود نمی آید.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.