حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سفره ها در بقاع متبرکه شهرستان های سنندج، قروه و بیجار و همچنین مساجد دارای موقوفه شهرستان های مریوان، بانه و سقز برپا شده است.
وی برپایی سفرهای ساده افطاری را مهمترین شاخصه و ویژگی طرح ضیافت الهی اعلام کرد و افزود: تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره بر جلوگیری از برپایی افطاری های مسرفانه بوده و برپایی این سفره های ساده نیز در همین راستا و با توجه به این تاکیدات است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: این افطاری ها از محل نذورات بقاع متبرکه، موقوفات مرتبط با نیت و کمک خیرین برپا شده و بیش از 12 هزار نفر برسر این سفره ها حضور داشته اند.
وی افزود: ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان با برنامه هایی همانند جزء خوانی، محافل انس با قرآن، افطاری ساده، اعزام مبلغ به مناطق محروم، برپایی خیمه های معرفت در جوار بقاع متبرکه و مساجد شاخص برگزار می شود.
حجت الاسلام نوروزی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در 10 بقعه متبرکه شاخص استان گفت: در قالب این طرح، آیین جزء‌ خوانی و ترتیل‌ خوانی قرآن نیز در مساجد و امامزادگان شاخص از نخستین روز ماه مبارک رمضان آغاز شده است.
وی ارتقا سطح معرفتی، معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان را از جمله اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و افزود: بیش از 20 روحانی و مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و بومی در مدت برگزاری این طرح در امامزادگان حضور دارند.
هم اکنون 2 هزار و 50 مسجد و 109 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.