قانع حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای مبارزه با حشرات در سطح شهر تاکنون در سه مرحله سمپاشی درختان انجام شده اما با توجه به بارندگی های بهاره و رطوبت هوا زمینه برای رشد شته ها و پشه ها فراهم شد.
وی افزود: همچنین استفاده از سم های قویتر در سال های گذشته موجب شده شته ها و پشه ها در مقابل این سم ها مقاوم شوند و در نتیجه نه تنها از بین نرفته بلکه افزایش نیز پیدا کنند.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سنندج ادامه داد: در سمپاشی درختان از سم هایی استفاده کرده ایم که از مواد 'ال دی 50' بالاتری برخوردار بوده و برای مردم و محیط زیست خطرناک نباشند.
وی گفت: با انجام عملیات سمپاشی درختان ورود شته ها کنترل شد اما با طغیان پشه ها مواجه شدیم و این مساله تنها به درختان فضای سبز مربوط نمی شود بلکه می تواند ناشی از فاضلاب ها، آشغال ها و غیره باشد.
حسینی اظهار کرد: در این راستا تنها راه، سمپاشی چمن ها و باغچه های موجود در سطح شهر است و این مهم در دستور کار قرار دارد.
به گفته وی سمپاشی چمن ها به صورت نقطه ای انجام می شود و شهروندان باید از نشستن بر روی این چمن ها خودداری کنند و در این راستا اطلاع رسانی های لازم نیز انجام خواهد شد.
وی افزود: یکی از برنامه های ما برای سال آینده این است درخت هایی که نسبت به آفات حساس هستند را از سطح شهر جمع آوری کرده و درختان دیگر جایگزین شوند.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.