محمد راشد مدرس گرجی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز عملیات راهداری تابستانه حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: در راستای نگهداری مستمر شبکه راه ها، عملیات آشکارسازی نقاط پرتصادف شناسایی شده استان در اولویت کاری حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: جلسات بررسی و مطالعه نحوه اصلاح این نقاط نیز با همکاری مهندسین مشاور تعیین شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور آغاز شده است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 2 هزار کیلومتر عملیات شانه سازی راه های آسفالته استان و نیز ٨٠٠ کیلومتر عملیات تسطیح و رگلاژ راه های شنی روستایی از سوی عوامل راهداری و ماشین آلات اداره کل انجام گرفته و ادامه آن نیز در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه بعد از فصل امتحانات و ماه مبارک رمضان سفرهای تابستانی استان آغاز می شود گفت: احیای خط کشی راه ها، بازسازی و نصب علایم عمودی، نگهداری چراغ های روشنایی و ترافیکی و نصب حفاظ ها نیز برنامه ریزی لازم انجام شده است.
مدرس گرجی به خسارت های زمستان سخت و پربارش در استان اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از مطالعات انجام شده (pms)، برای عملیات درزگیری، بهسازی و روکش آسفالت راه ها، برنامه ریزی لازم جهت بستر ایمن و روان برای تردد کاربران راه ها انجام گرفته است.
وی افزود: در این راستا اجرای آسفالت های حفاظتی و کم هزینه در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفته است.
وی آغاز عملیات نگهداری ابنیه فنی، شامل تنقیه پل ها و دیگر اقدامات نگهداری آنها از دیگر پروژه های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون عملیات بازسازی اساسی حدود ٢٠ دستگاه از ماشین آلات راهداری نیز شروع شده است.
وی اعتبارات مورد نیاز برای اجرتی این پروژه ها را حدود ٧٠٠ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته این اعتبارات از محل منابع اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و نیز منابع استانی تامین اعتبار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در سال جاری در راستای کاهش تلفات رانندگی در استان سیاست گذاری لازم انجام شده است.
7352/
**خبرنگار: شیوا اردلان منش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.