محمد بختیار خلیقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حجم کل مبادلات استان کردستان در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری را حدود 439 هزار تُن معادل 825.3 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: از میزان صادرات استان در 2 ماهه نخست سال جاری 98 درصد آن به مقصد کشور عراق صادر شده است.
وی افزود: این در حالی است که صادرات استان در 2 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 2 درصد افزایش یافته است.
وی هندوانه تازه، گوجه فرنگی و خیار تازه یا سرد کرده را عمده ترین اقلام صادراتی عنوان کرد.
خلیقی ادامه داد: ترانزیت داخلی (صادرات سایر گمرکات استان) در 2 ماهه نخست سال جاری، 84.5 هزار تُن معادل 66.8 میلیون دلار بوده است که این رقم حاکی از رشد 18 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 95 دارد.
وی حجم واردات کالا در این مدت را 10.2 هزار تُن معادل 12.2 میلیون دلار بیان کرد و افزود: از این میزان واردات 95 درصد آن مربوط به کشور عراق بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان آلیاژ آلومینیوم کار نشده، قراضه و ضایعات باطری و سایر دامپرهای طراحی شده برای استفاده در خارج از شاهراه ها را عمده کالاهای وارداتی استان عنوان کرد.
خلیقی افزود: حجم ترانزیت خارجی استان کردستان در 2 ماهه نخست سال جاری 228 هزار تُن معادل 682.7 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی؛ حجم کل مبادلات استان کردستان در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری 439 هزار تُن معادل 825.3 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،31 درصد افزایش داشته است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.