به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و پنجاه و چهارمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد سال 42 در مسجد جامع سنندج و در جمع مردم افزود: امام، نه تنها در ایران، بلکه در جهان، با احیای پیوند دین و سیاست، دنیا را متحول کرد.
وی با بیان اینکه حکومت های شرق و غرب، دین را از زندگی مردم جدا کرده بودند ادامه داد: امام خمینی(ره) با توکل برخدا، دین و معنویت را در دنیا زنده کرد.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه مستضعفان جهان، امام را یک رهبر شایسته می دانند اضافه کرد: قدرت برانگیزانندگی ایشان، بی نظیر بوده و اکنون نیز احساس می شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: نظامی را که امام(ره) تشکیل داد، دنیا را به تعجب واداشت؛ نظامی که کاملا مستقل است و به هیچ کس باج نمی دهد.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب، روحیه ایثار، شجاعت و مجاهدت را به کشور بازگرداند و این اندیشه را در جهان گسترش داد.
وی با بیان اینکه امام راحل نظریه سیاسی جدیدی را در دنیا مطرح کرد ادامه داد: ایشان، نظریه توجه به معنویات را در کنار بُعد مادی زندگی، مطرح کرده و بسیاری از جهانیان را تحت تاثیر قرار داد.
وی، خودباوری و استقلال طلبی را از برکات نهضت امام خمینی(ره) دانست و گفت: دشمنان تلاش کردند که این روحیه خودباوری را از مردم ایران بگیرند که هیچگاه موفق نشدند.
نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: به جایی رسیده ایم که در بخش های مختلف، نه تنها قدرت منطقه ای، بلکه قدرتی جهانی محسوب می شویم و این ناشی از نفوذ معنویات در میان مردم و مسئولان است.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه انقلاب ما، انقلابی فرهنگی و اسلامی است اضافه کرد: افتخار ما این است که در سایه همین انقلاب، شاهد پیشرفت های زیادی بوده ایم و باید با رفع مشکلات، این راه را ادامه دهیم.
در ادامه این مراسم، سه تن از قاریان برجسته کشوری، به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.
مراسم گرامیداشت ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، هر ساله با حضور خیل عظیم مردم در آرامگاه مطهر آن حضرت و در سراسر کشور برگزار می شود.
امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، در 14 خرداد سال 1368 دار فانی را وداع گفت.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.