حجت الاسلام علی مرادی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت رحلت جانکاه امام خمینی (ره) در حسینیه شهر بیجار با بیان بخشی از ویژگی های امام راحل اظهار کرد: امام دارای علم الهی و از عنایت حق تعالی برخوردار بود و به همین مناسبت است که شهداء از او پیروی کردند و خود را فدای راه امام کردند.
وی به برخی خاطرات شهداء و ایثار رزمندگان تا نثار بهترین هستی شان اشاره کرد و افزود: شهیدی که در آخرین لحظات زندگی و حیات خود خود را سرباز خمینی می داند، این نفوذ در قلوب به برکت دارا بودن جایگاه علم الهی و نگاه خداوند متعال به امام راحل بعنوان عالم دینی بوده است.
به گفته رئیس شورای فرهنگی عمومی بیجار در قیامت هنگامی که بین خون شهداء و قلم علما وزن کشی صورت می گیرد، قلم علما بر خون شهداء سنگینی می کند و این نیز به بخاطر تاثیر سازنده و هدایت گری است که قلم علما بر روی زندگی شهداء داشته است.
امام جمعه شهر بیجار به وجود سه ایمان به خداوند متعال، ایمان به هدف و ایمان به مردم در وجود مقدس امام خمینی (ره) اشاره و خاطرنشان کرد: روایت است که یک رکعت نماز علما بر 70 هزار نماز مردم عادی برتری دارد و افضل تر است.
حجت الاسلام مرادی به موضوع مرجعیت و ولایت فقیه امام راحل پرداخت و عنوان کرد: قبول مرجعیت توسط امام با اصرار و توصیه زیاد مردم و دیگر علما صورت گرفت و هیچگاه سعی نکرد در زندگی تحت تاثیر این موضوع قرار گیرد.
وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) به اسلام حیات مجدد داد و همه علما و مراجع عظیم دینی بر این موضوع مهر تایید گذاشتند که انقلاب اسلامی با رهبری مدبرانه و پیامبرانه وی رنگ و پیام جدیدی برای اسلام به ارمغان آورده است.
به گفته این مدرس درس خارج حوزه علمیه بیجار، امام راحل یک جهان طاغوت را شکست داد بنابراین منحصر کردن او به شکستن یک طاغوت پهلوی کوتاه بینی در برابر قیام جهانی وی است.
این مبلغ دینی، با بیان اینکه کار و قیام امام (ره) برای رضای خداوند بود، ادامه داد: به همین دلیل است که هیچگاه در این مسیر احساس خستگی و دو دلی در نگاه و راه ایشان دیده نشد.
حجت الاسلام مرادی به ترس برخی افراد و خواص از قدرت های بزرگ اشاره کرد و گفت: هر مقدار کوتاهی و سستی مشاهده شود چندین برابر آن دشمن جلوتر خواهد آمد و جسارت خواهد کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بیجار رمز موفقیت مردم در حفظ جبهه های دفاع مقدس را پیام مکرر امام برشمرد و اظهار کرد: نفوذ کلام علما و مراجع تقلید دارای پشتیبانی ذات اقدس الهی است که از صبغه برخوردار است.
شهر بیجار در 145 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.