دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از استقبال بی‌نظیر هنرمندان تئاتر خیابانی از دوازدهمین دوره این جشنواره خبر داد و گفت: ۴۲۳ طرح و ایده در بخش‌های مسابقه ایران و آیینی سنتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گزارش ایلنا، فاتح بادپروا با بیان این مطلب افزود: در پی فراخوان دوازدهمین جشنواره، هنرمندان تئاتر خیابانی کشور از این جشنواره استقبال بی نظیری کردند به طوری که در مجموع ٤٢٣ طرح و ایده به دبیرخانه ارسال شد.

وی با بیان اینکه امسال اولین دوره اس است که آثار به شکل پروپزال اجرایی پذیرفته می شود، ادامه داد: از تعداد ٤٢٣ اثر ارسال شده، ٣٦١ اثر در بخش مسابقه ایران و ٦٢ اثر در بخش آیینی سنتی ارسال شده است که شهرهای تهران، مریوان، کرمانشاه، مرند و کرج به ترتیب با ٥٦، ٣٠، ٢٩، ٢١ و ١٩ اثر ارسالی، بیشترین آثار را روانه دبیرخانه جشنواره کرده اند.

دبیر برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه سال گذشته ٢٧٣ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: برخلاف دوره های گذشته، مهلت دریافت آثار در این جشنواره تمدید نشد و طرح و ایده های رسیده امسال به نسبت سال گذشته از رشد ٦٤ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در ٧ بخش برگزار می شود، اذعان کرد: آثار رسیده تنها در بخش مسابقه ایران و نمایش‌های آیینی و سنتی است و بخش های تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، میهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی جشنواره نیز بر طبق جدول زمان بندی جشنواره پیش می رود.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه کرد: جشنواره بر محورهای وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امید با تکیه بر فرهنگ  ایران اسلامی، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر دریاچه زریبار)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و مبارزه با تروریسم تاکید داشته و نگاه ویژه ای نیز به آگاهی بخشی و دانش افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاقوتلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها و همچنین اقتصاد مقاومتی دارد.

بادپروا با اشاره به بخش مهمان این جشنواره خاطر نشان کرد: با هماهنگی دبیــــرخانه جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی و رایزنی با دبیران جشنواره‌های معتبر کشور، از میان آثار معرفی شده، از ٤ اثر برتر نمایش خیابانی، جهت حضور در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان دعوت می شود. 

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با همکاری  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنــــرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان، شورای اسلامی‌ شهر و شهرداری مریوان از ١٧ تا ٢١ شهریور سال جاری در مریوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.