مهدی نامدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با توجه به شرایط مساعد کشت زعفران در استان و مشابهت آب و هوایی این استان با شمال شرق ایران و خراسان، در مدارس شبانه روزی متوسطه اول، دوم و هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد.
وی آموزش حرفه و شغل به دانش آموزان و اشتغال زایی برای خانواده ها، ایجاد فرصت درآمد زایی و خوداتکایی برای مدارس شبانه روزی در استان، تکمیل اوقات فراغت دانش آموزان مدارس شبانه روزی به بهترین نحو و استفاده مناسب از زمین های بایر اطراف مدارس شبانه روزی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: همچنین ایجاد کارآفرینی برای دانش آموزان و جوانان روستایی، استفاده از محصولات تولیدی برای مصرف خوابگاه ها و دانش آموزان مدارس شبانه روزی و بومی سازی کشت زعفران بر حسب موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی استان از دیگر اهداف این طرح است.
وی از مجریان طرح خواست در انتخاب آموزشگاه، فضای کافی برای کشت، توانایی ها و علایق دانش آموزان، شرایط اقلیمی منطقه، شرایط بومی، امکانات مدرسه به ویژه مناسب بودن فضا، تجهیزات، اعتبار با اولویت مشارکت اولیا و خیرین، نیروی انسانی مورد نیاز و نیز مشارکت حداکثری دانش آموزان در اجرای طرح را مد نظر قرار دهند.
نامدار با تاکید بر اینکه در اجرای طرح با اداره جهاد کشاورزی شهرستان، منطقه و ناحیه، مشاوره لازم انجام شود، از ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان خواست نسبت به معرفی آموزشگاه مجری به این اداره کل حداکثر تا 30 خرداد جاری اقدام لازم انجام شود تا در بازدید کارشناسان این اداره کل روند اجرایی و کیفیت بخشی طرح مورد ارزیابی قرار گیرد.
هم اکنون 275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.