به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی شامگاه پنجشنبه در دیدار با خیرین دانشگاه آزاد اسلامی بانه در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج افزود: انقلاب اسلامی ایران با اتکا به قدرت عظیم مردمی و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) نظام 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را ساقط و پس از آن یک نظام جمهوری اسلامی را وارد عرصه جدید سیاسی و اجتماعی منطقه و جهان کرد و تحولات عظیمی را شکل داد.
وی با اشاره به اینکه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل ایثار و تلاش ها همه احاد مردم دراقصی نقاط کشور بود گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز مردم در همه عرصه ها از انقلاب حمایت و ایستادگی کرده و بار همه مشکلات جامعه را به دوش کشیدند و همیشه از این نظام پشتیبانی کرده اند.
به گفته استاندار کردستان، در این راستا حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات از این نمونه بود که مردم نشان دادند همانطور که در عرصه های سیاسی و دفاع از کشور همیشه آماده خواهند بود برای تعیین سرنوشت خود نیز احساس مسئولیت کرده و در انتخابات مشارکتی حداکثری دارند.
زاهدی افزود: تک تک مردم نشان دادند که دارای تعهد و مسئولیت اجتماعی هستند و در انتخابات تعهد انجام این مسئولیت به خوبی متجلی شد ومردم مشارکتی حداکثری و بی نظیر داشتند.

** مشارکت مردم با مسئولیت دولت برای ارایه خدمات را افزایش می دهد
استاندار کردستان با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکلات و نارسایی های جامعه گفت: این حضور حداکثری به دولت علاقمندی مردم به همراهی را نشان داد و این همراهی و مشارکت بار مسئولت دولت و مسئولان را برای ارائه خدمت صادقانه به مردم دوچندان می کند.
زاهدی افزود: هیچ جای دنیا دولت به تنهای قادر به ارائه خدمات مناسب و حل مشکلات نیست و اگر مردم حضور و همراهی نداشته باشند حاکمیت توان خود را از دست می دهد.
وی امنیت را از مهمترین شاخص توسعه در جامعه عنوان کرد و افزود: ایجاد امنیت در جامعه از مهمترین وظیفه حاکمیت و نظام سیاسی است اما امنیت پایدار نیز بدون حضور مردم نیز محقق نمی شود.

** تاسیس دانشگاه آزاد نمونه عینی مشارکت در توسعه کشور است
استاندار کردستان راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را نمونه عینی از مشارکت مردم در توسعه علمی کشور عنوان کرد و افزود: این دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماد مشارکت مردم در مسیر توسعه علمی کشور بشمار می رود.
زاهدی گفت: این نهاد با فرمان حضرت امام خمینی (ره) و حمایت های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت و در تشکیل آن نقش همراهی و همکاری مردم بسیار مهم و تاثیرگذار بود.
وی حضور خیرین در جامعه را عامل دیگری برای تسریع روند توسعه جامعه عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه میانگین سطح درآمد مردم کردستان از میانگین کشوری پایین تر است و مردم درآمد زیادی ندارند ولی خیرین کردستانی همیشه حضور فعالی در توسعه امر آموزش و مدرسه سازی داشته اند.
وی گفت: از آغاز شروع بکار دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه توسعه زیادی داشته و در این سال ها هزاران متخصص و کارشناسان کارآمد از این دانشگاه دانش آموخته و وارد بازار کار شده اند.
استاندار کردستان، مدرسه سازی، توسعه آموزش عالی، مسجد سازی، حمایت های درمانی از بیماران و حمایت از فرزندان بی سرپرست را کارهای خداپسندانه خیرین در جامعه برشمرد و خواستار مشارکت مستمر آنها برای تسریع مسیر رشد و شکوفایی جامعه شد.
وی گفت: اجر و پاداش خیرین که صادقانه در خدمت مردم هستند در نزد خداوند با هیچ چیزی قابل محاسبه نیست و خداوند اجری عظیم و ثواب آخرت را به این افراد وعده داده است.
115 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان وجود دارد، 38 رشته دکترا و 20 رشته ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج تدریس می شود، چهار مرکز رشد، 44 واحد فناوری در مرکز رشد و پنج واحد فناوری دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی دایر است.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.