به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی عصر پنجشنبه در نشست تقدیر از اعضای کانون های مرکز هم اندیشی توسعه استان افزود: درآمد سرانه در کردستان 52 درصد میانگین کشوری است اما برابری میزان آرا در شهر و روستاهای استان نشان می دهد که توسعه در کردستان اتفاق افتاده و دیدگاه مردم از نگاه معیشتی به نگاه توسعه ای تغییر یافته است.
وی با بیان اینکه 'خواستن توانستن است'، گفت: توسعه یافتگی و نیافتگی هر جامعه های بستگی به خواستن مردم داشته و این ثابت می کند که مردم در ایجاد توسعه نقش انکارناپذیری دارند.
به گفته وی، اهمیت ایجاد توسعه متوازن در جامعه انکار ناپذیر است که بخشی از آن ایجاد توسعه متوازن در حوزه های مختلف از جمله صنعتی، کشاورزی، سیاسی و فرهنگی بوده و بخشی دیگر آن توسعه متوازن منطقه ای است.
استاندار کردستان افزود: خداوند هیچ منطقه ای را محروم نیافریده بلکه این ما هستیم که این ظرفیت ها را نادیده گرفته یا از آنها استفاده نکرده ایم.
زاهدی با اشاره به اهمیت نقش شوراهای اسلامی در ایجاد توسعه مناطق مختلف گفت: مرکز هم اندیشی توسعه باید در راستای تبیین نقش شوراها در ایجاد توسعه و نیز پیشنهاد برش استانی با توجه به ظرفیت های برنامه ششم توسعه اهتمام کنند.
وی افزود: کانون های مرکز هم اندیشی باید مدیران را به چالش بکشند و آنها را به تفکر وادارند تا مدیران فراموش نکنند که دیگران هم مسائل را درک می کنند و لازم است از افکار و نظرات آنان نیز استفاده کنند.
زاهدی خطاب به اعضای مرکز هم اندیشی گفت: لازم است با همین امید و انگیزه به کار خود ادامه دهید تا مجموعه اقدامات شما برای استان ماندگار شود.
مرکز هم اندیشی توسعه کردستان از خرداد ماه سال 93 شروع به کار کرده و چهار کانون توسعه آب و محیط زیست، فرهنگی-اجتماعی، زیربنایی و توسعه اقتصادی دارد که تا کنون هرکدام با تشکیل 22 جلسه و با عضویت 120 نفر از نخبگان استان مسائل مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.
مراکز هم اندیشی توسعه در استان ها نهادی عمومی و غیر دولتی متشکل از صاحب نظران و فعالان علاقه مند در حوزه های مختلف توسعه ای است که از طریق هم اندیشی، نظریه پردازی و تصمیم سازی، در تدوین برنامه های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط توسعه هر استان مشارکت می کند.
این مراکز با مدیریت استان در استفاده از سرمایه های انسانی و ظرفیت های علمی استان، برای دستیابی به محیطی سالم، بالنده و مرفه برای شهروندان و نیل به توسعه همه جانبه استان، در چارچوب هم راستایی با توسعه پایدار، بسط عدالت، توسعه فعالیت های دانش بنیان و ارتقای سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و معنوی همکاری می کند.
این مراکز با تکیه بر توان علمی صاحب نظران و فعالان استان، با رعایت اصول علمی و ارزش های اخلاقی، محورهای مختلف را سرلوحه کار خود قرار می دهند.
شناسایی نخبگان در گروه ها و مراکز علمی و ایجاد تعامل بین آنان و مسئولان برای بسط مدیریت علمی و استفاده از حداکثر ظرفیت های استان، بستر سازی در جهت تعامل مناسب بین مردم و مسئولان، شناخت مسایل، چالش ها و توانایی ها و ظرفیت های اصلی توسعه استان و ارائه راه حل های مناسب از سرلوحه های مراکز هم اندیشی است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.