کریم شریفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با دستور قضایی حکم تخریب 2 واحد غیر مجاز در اراضی کشاورزی در روستاهای سورین و کریم آباد اجرا شد و حکم توقف ساخت و ساز 6 واحد مسکونی غیر مجاز در مرحله پی کنی در اراضی کشاورزی روستای به ژی و شوی صادر شد.
وی خاطر نشان کرد: این واحدهای مسکونی در اراضی کشاورزی احداث شده و بنابر قانون، این واحدهای ساخته شده غیر مجاز محسوب می شود و با دستور قضایی حکم قلع و قمع آنها صادر و اجرایی شد.
شریفی اظهار کرد: قبلا به مالکان واحدهای مسکونی غیر مجاز تذکر داده شده اما مالکان این واحدهای غیر مجاز به اخطاریه های ما منبی بر توقف ساخت و ساز عمل نکردند که در نهایت حکم تخریب آنها صادر و اجرا شد.
وی بابیان اینکه تخریب این واحدهای مسکونی بدون تنش و با آرامش انجام شده گفت: مالکان واحدهای مسکونی غیر مجاز علاوه بر تخریب باید جریمه ای بابت ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی پرداخت کنند که در این 2 مورد مالکان ابراز پشیمانی کرده و در تخریب واحدهای غیر مجاز با مامورین جهاد کشاورزی همکاری کردند.
مدیر جهاد کشاورزی بانه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون این چهارمین تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی بانه است و برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز همچنان قاطعانه برخورد خواهد شد.
وی گفت: مجوز ساخت وساز در اراضی کشاورزی برای خانه های کارگری به مساحت 40 متر مربع صادر می شود در صورتی که ساخت و ساز بیش از حد مجاز باشد با حکم قضایی تخریب می شود.
شریفی تاکید کرد: کشاورزانی که می خواهند در اراضی کشاورزی خانه کارگری احداث کنند باید در ابتدا مجوز ساخت و ساز را دریافت کنند.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.