عبدالله نصرتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات سمپاشی درختان با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از طغیان شته ها هر ساله در 2 نوبت انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه این اقدام در شهر کامیاران در 2 نوبت و در هر نوبت به مدت 2روز انجام می شود اظهار کرد: آغاز نوبت اول در 9 خرداد و مرحله دوم این اقدام 19 خرداد انجام خواهد شد.
نصرتی اضافه کرد: سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد به صورت شبانه توسط اکیپ های مختلف انجام می شود.
به گفته او از جمله آفات مهم این فصل از سال شته ها، کنه ها و برگخوارها هستند و این در صورتی است که گیاهی را درطبیعت نمی توان یافت که در اوایل زندگی خود مورد حمله آفات مختلف به ویژه شته ها قرار نگیرد .
وی در خصوص ضرورت انجام این سمپاشی ها گفت: این آفت علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام ها و اختلال در امر فتوسنتز، همچنین ناقل بیماری های ویروسی نیز هستند.
وی از شهروندان خواست جهت جلوگیری از مسمومیت های احتمالی مراقبت های لازم را اتخاذ کرده و در انجام هرچه بهتر عملیات سمپاشی همکاری های لازم را با عوامل فضای سبز داشته باشند.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.