به گزارش خبرنگار ایرنا اداره کل ورزش و جوانان کردستان در سه سال گذشته در راستای اجرای ماده 27 (واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه‌تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری به بخش غیر دولتی)، برخی از پروژه های نیمه تمام ورزشی این استان را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
این طرح به دلیل کمبود اعتبارات دولتی، در سرعت بخشی به افتتاح پروژه های نیمه تمام و راکد که در دولت های نهم و دهم کار ساخت آنها آغاز شده بود، تاثیر بسزایی دارد.
برخی از پروژه هایی که در سالیان گذشته در کردستان به صورت راکد و نیمه تمام به حال خود رها شده بودند، از طریق این ماده و واگذاری به بخش غیردولتی، به اتمام رسیدند که نشان از ظرفیت بالای بخش خصوصی در این زمینه دارد.
البته بر اساس گفته مسئولان ورزشی کردستان، طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، پروژه های نیمه تمام ورزشی دیگری نیز در استان به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.
در سال 92 و همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم، بیش از 140 پروژه ورزشی از صفر تا 50 درصد پیشرفت در کردستان وجود داشت که طی فعالیت دولت تدبیر و امید، نزدیک به 90 پروژه آن افتتاح شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه در بحث اجرایی کردن ماده 27 جزو دستگاه های برتر استان هستیم، اضافه کرد: تاکنون پروژه‌های استخر سرپوشیده سقز و خانه ژیمناستیک بانه به بخش خصوصی واگذار شده است.
حامد جولایی گفت: واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش‌ خصوصی در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزش در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.
وی ادامه داد: به زودی در قالب ماده 27، چند پروژه دیگر نیمه تمام ورزشی استان به بخش خصوصی واگذار می شود.
او افزود: استخر سرپوشیده دیواندره، زمین چمن استقلال سنندج و استخر سرپوشیده حجاب سنندج از جمله پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام در سطح استان است که به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه اتمام پروژه نیمه تمام سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج از اولویت‌های مهم این اداره است افزود: روند اجرای این پروژه به دلیل برخی موانع و مشکلات از جمله کمبود اعتبار با مشکلاتی مواجه بوده است.
جولایی گفت: تمام توان خود را برای اجرایی کردن این پروژه و بهره‌برداری آن تا پایان سال ‌جاری به کار گرفته‌ایم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت 2 حوزه ورزش و جوانان اضافه کرد: توجه به این 2 بخش از اولویت‌های مهم دولت است و گام‌های خوبی نیز در راستای توسعه آن برداشته شده که امیدواریم در آینده با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به مهمترین مشکلات و کمبودهای ورزش استان اشاره و اظهار کرد: ضعف زیرساخت و کمبود حامی، 2 مشکل اصلی ورزش در استان است که می طلبد بخش خصوصی، فعالتر به این حوزه ورود کند.
جولایی مشکل عمده دیگر استان را عدم حضور در لیگ های کشوری عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود اسپانسر و صنعتی نبودن کردستان، تاکنون توسعه قابل قبولی در استان نداشته ایم.
وی با بیان اینکه با وجود کمبود منابع مالی و امکانات، نزدیک به 40 تیم در لیگ های کشوری حضور دارند اضافه کرد: کردستان سرشار از استعدادهای ورزشی است و حضور ورزشکاران در مسابقات آسیایی، جهانی و کسب مقام های برتر تیمی و انفرادی، گویای این مهم است.
جولایی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزش در استان، ناتوانی برای میزبانی مسابقات بین المللی است که آن هم به ضعف زیرساخت ها بر می گردد.
وی ادامه داد: امیدواریم با بهره برداری از سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج، بتوانیم میزبان مسابقات آسیایی و جهانی باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: در سال های اخیر با وجود مشکلات تورم و آثار تحریم ها، دولت کمک خوبی به ورزش استان کرده و نگاه خاصی به این حوزه داشته است.
جولایی با اشاره به اینکه اعتبارات ورزش کردستان در آغاز به کار دولت یازدهم، 170 میلیارد ریال بود افزود: این رقم در سال 95 به 455 میلیارد ریال افزایش یافت.
او به تصویب طرح بخشودگی مالیاتی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، کارخانه ها و واحدهای تولیدی در صورت سرمایه گذاری در بخش های ورزشی، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
وی ابراز امیدواری کرد با وجود این طرح، شاهد سرمایه گذاری صنایع و واحدهای تولیدی در حوزه ورزش کردستان و به دنبال آن، توسعه ورزش در این استان باشیم.
با وجود افزایش اعتبارات ورزشی کردستان در دولت یازدهم، دولت توان کافی برای حمایت از این حوزه را ندارد؛ بنابراین نیازمند ورود جدی بخش غیردولتی در راستای توسعه ورزش در استان هستیم.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.