مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: هم اکنون در روستاهای استان یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی با سه هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا، شهرام ملکی با بیان این مطلب گفت: هم اکنون در روستاهای استان یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی با سه هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه از 6 هزار و 100 کیلومتر راه روستایی استان، حدود 2 هزار و 840 کیلومترآن آسفالته است، افزود: درصد برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالته 46 درصد بوده و 14 درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گفته وی برای جبران این کمبود و رسیدن به میانگین کشوری در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده که می توان به تعیین تکلیف و به مناقصه گذاشتن 430 کیلومتر راه روستایی جدید اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: در این مدت شرایطی فراهم شده که تا شهرستان‌هایی که برخورداری آنها کمتر است بیشترین مناقصات را داشته باشیم.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان در بخش پیمانکاری اشاره کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت ها 95 درصد از برندگان مناقصات طرح های راه و شهرسازی استان، پیمانکاران بومی هستند.

وی افزود: سال 92 حدود 2 هزار و 200 کیلومتر از راه روستایی کردستان آسفالت شده بود و با انجام اقدامات گسترده این میزان هم اکنون به 2 هزار و 800 کیلومتر رسیده است.

به گفته وی در این مدت حدود 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این میزان راه روستایی هزینه شده و راه و شهرسازی مناقصه یک هزار و 400 میلیارد ریال احداث راه روستایی دیگر را واگذار کرده تا در 2 سال آینده 350 کیلومتر دیگر زیرسازی و آسفالت شود.

امسال بیش از 4هزار میلیارد ریال برای راهسازی استان کردستان، مناقصه برگزار شده است که این میزان در بخش‌های مختلف بزرگراهی، بین شهری و روستایی است.

دولت تدبیر و امید از سال 92 تا کنون بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه توسعه راه این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

با استفاده از این میزان اعتبار حدود 745 کیلومتر راه شامل 90 کیلومتر بزرگراه، 130 کیلومتر راه اصلی و 525 کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.