به گزارش ایرنا اسحاق ابراهیمی روز یکشنبه در جلسه جلسه هم اندیشی جشن گلریزان کردستان در سنندج افزود: این تعداد زندانی جرائم غیرعمد با جرائم مختلف از جمله مهریه و نفقه، تصادف منجر به جرح، حوادث کارگاهی و بدهکاری مالی، در زندان های استان تحمل حبس می کنند که برای آزادی آنان 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 20 نفر از مددجویان زندان های کردستان آزاد شده اند و برای آزادی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال از طریق مختلف از جمله کمک های بلاعوض ستاد دیه استان و مرکز، صندوق خسارت های بیمه بدنی و وام بانک های عامل هزینه شده است.
نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان با اشاره به افزایش 31درصدی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال 95 نسبت به سال 94 افزود: در سال 95 ستاد دیه مبلغ بیش از 10میلیارد و 500 میلیون ریال را به صورت بلاعوض جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص داده که این مبلغ نسب به سال 94 رشد 49 درصدی داشته است.
رئیس کل دادگستری کردستان و رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان نیز در این آیین گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از زندان علاوه بر اجر و پاداش اخروی، باعث کاهش بسیاری از صدمات و آسیب های اجتماعی دارد.
علی اکبر گروسی، مردم را حامیان اصلی ستاد مردمی دیه عنوان کرد و افزود: حضور مردم و کمک های آنان از سنت های ماه میهمانی خدا، دستگیری از نیازمندان است که در این راستا زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد نیز نباید در این ماه پرخیر و برکت از ذهن مردم خیر کردستانی فراموش شوند.
وی افزود: موضوع مهم کاهش جمعیت کیفری زندان ها و استفاده از مجازات های جایگزین حبس از منویات رهبر معظم انقلاب و مورد تاکید رئیس قوه قضائیه است که با تعاملات دوسویه و موثری که بین زندان ها و دادگستری های استان گام های موثری در این راستا برداشته شده است.
وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی سازمان زندان ها اصلاح و تربیت افراد بزهکار و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه است گفت: هم اکنون برخی از همشهریان به دلیل انجام عملی غیرعمد که قانونگذار آن را جرم دانسته، در زندان به سر می برند و لازم است این افراد هرچه سریع تر با کمک های مردم، مسئولین و ستاد دیه از زندن آزاد شوند تا شاهد کاهش بسیاری از هزینه های جامعه و کیفیت بخشی به اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان ها باشیم.
در این جلسه زمان برگزاری جشن گلریزان کردستان روز چهارشنبه 17 خرداد مصادف با 12 رمضان تعیین تعیین شد.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.