علیرضا مرامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اندیشه سیاسی در رفتار مردم وزن بیشتری پیدا کرده است افزود: باریک و عاقبت اندیشی در افکار مردم نیرومندتر شده است.
وی نیل فرهنگ سیاسی مشارکتی مردم به سمت توسعه سیاسی را در سطح بالاتری عنوان کرد و گفت: منحنی مشارکت سیاسی مردم در جهت توسعه، در قوس صعودی قرار گرفته است.
مرامی نتایج 2 انتخابات روز جمعه را بیانگر یک نوع همسویی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه برنامه ها و راه حل های گفتمان اصلاحات و اعتدال، برای کشور سودمندتر بود، مردم به این گفتمان رای دادند همچنانکه در شوراها نیز این اتفاق افتاد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه کردستان با بیان اینکه کارشناسان علم سیاست، پیروزی در انتخابات را براساس چهار موضوع تحلیل می کنند ادامه داد: دغدغه های مردم، ارزش ها و نگرش های آنان و ویژگی هایی که شهروندان دوست دارند رهبرانشان داشته باشند، از جمله مسائل مهم در پیروزی کاندیداها در سطح مدیریت کلان است.
مرامی افزود: به دلیل آنکه گفتمان روحانی، تحلیل درستی از نگرانی ها، نگرش ها و ارزش های آنان داشت، توانست پیروز انتخابات باشد.
به گفته وی، دکتر روحانی از جمله رهبرانی است که ویژگی هایی را که مردم دوست دارند در خود جای داده و این مهم در پای صندوق های رای، نمود پیدا کرد.
او با بیان اینکه استراتژی ها و شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور، با تحلیل دقیقی از رای دهندگان، طراحی شده بود ادامه داد: دکتر روحانی و جریان اعتدالگرا، توانستند نیاز اصلی مردم را تشخیص داده و پیروز شوند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه کردستان، علت شکست اصولگرایان و رقبای اعتدالگرایان را عدم شناخت و تحلیل درست از نگرانی های مردم دانست و گفت: آنان ویژگی هایی را که مردم می خواستند، نداشتند و در سخن و عمل، دچار اشتباه محاسباتی شدند.
مرامی اضافه کرد: در واقع می توان گفت که تیم قوی راهبردی روحانی و تیم ضعیف رقیب، از علل اصلی پیروزی وی در انتخابات بود.
وی با بیان اینکه پذیرش شکست در انتخابات از سوی اصولگرایان و رقبای دولت فعلی، جای خرسندی دارد افزود: البته اصولگرایان به لحاظ نظری، انتقاداتی را مطرح می کنند که منطقی نبوده و از وجاهت قانونی برخوردار نیست.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به طور همزمان، 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.