به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس کردستان، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی، روز چهارشنبه در سالروز آزادی سازی خرمشهر در جمع نیروهای مسلح کردستان در سنندج، گفت: امنیت و سلامت به عنوان شاخصه‌های اصلی هر کشوری می‌ تواند نقشی تعیین کننده در پایداری آن حکومت و نظام داشته باشد که در کنار آن اقتصاد شکوفا نیز وابسته به برقراری امنیت پایدار است.
وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت هر کشوری برقراری امنیت، تامین معیشت و رفاه مردم است،گفت: انتظار می رود دولت جمهوری اسلامی نیز در 50 ماه آینده در راستای تولید، اشتغال و حل مشکلات مردم گام بردارد.
به گفته وی، نیروهای مسلح بعنوان رکنی اصلی در تامین امنیت ایفای نقش می‌کنند که در کنار آن تعامل سلایق و فرهنگ‌ها در کشور و بالابردن مقبولیت سیاسی همانند شرکت گسترده در انتخابات از دیگر مولفه‌های اصلی تامین امنیت هستند.
** آزادسازی خرمشهر روز ملی مقاومت ایران است
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلامی در آزاد سازی خرمشهر گفت: آزاد سازی خرمشهر سالروز مقاومت ملی مردم ایران است چرا که با مقاومت های رزمندگان اسلام وجبی از خاک ایران زمین به دشمن داده نشد.
عراقی افزود: مقاومت 578 روزه نیروهای مسلح، بسیج و مردم ایران در آزادسازی خرمشهر نشان از اعتقاد مردم ایران به نظام و رهبری بود.
وی ادامه داد: دشمن در جنگ تحمیلی محاسبه کرده بود که از لحاظ نظامی و فیزیکی می‌تواند ایران را شکست دهد اما در محاسبه عوامل غیرفیزیکی همچون اعتقاد، روحیه و رهبری اشتباه کرده بود و همین عامل موجب پیروزی رزمندگان اسلام در آزاد سازی خرمشهر شد.
فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه مردم در برقراری امنیت پایدار نقشی کلیدی دارند گفت: رمز پایداری امنیت ایران اسلامی و بویژه کُردستان، مشارکت مردم در برقراری امنیت پایدار است.
سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین رجبی افزود: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح، امنیتی و نظامی دارای امنیتی پایدار است.
وی با اشاره به حضور مردم باشکوه مردم در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و دوره پنجم شوراهای اسلامی ادامه داد: به همت تلاش تمامی نیروهای امنیتی، هیچگونه خللی در امنیت برگزاری انتخابات نداشتیم و خوشبختانه مردم با خیالی آسوده در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.
رجبی گفت: ضد انقلاب و دشمنان این نظام برنامه‌هایی برای ایجاد نا امنی داشتند که با تلاش مسئولان و نیروهای امنیتی، تمامی این برنامه‌ها و نقشه ها خنثی شد.
وی شرکت حداکثری در انتخابات را در تراز نظام و رهبری عنوان کرد و افزود: شرکت حداکثری مردم کشور و کردستان در انتخابات 29 اردیبهشت لبیک به ندای رهبری بود.
35 سال پیش در روز سوم خرداد 1361، خرمشهر قهرمان در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 578 روز اشغال از چنگال دژخمیان بعثی آزاد شد.
در مدت اشغال خرمشهر توسط رژیم بعثی عراق، 19 هزار اسیر و 24 هزار نفر نیز مجروح از رزمندگان اسلام تقدیم انقلاب اسلامی ایران شدند.
خرمشهر مقاوم که بعد از 34 روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ماه 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19ماه) در تاریخ سوم خرداد 1361 بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.