به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مراد حسنی شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت سوم خرداد در مجتمع فرهنگی نور سنندج اظهار کرد: امروزه فتح خرمشهر برکسی پوشیده نیست و حضرت امام خمینی(ره) نیز بر این روز بزرگ تاکید فراوان داشته‌اند و فرموده‌اند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز خرمشهر تنها متعلق به خوزستان نیست، افزود: خرمشهر متعلق به همه زنان و مردان ایرانی بوده و افتخار ارزشمندی برای آنان به شمار می‌رود چرا که در جنگ جهانی اول و دوم بی‌نظیر است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: مردم خرمشهر با دستان خالی مقاومت کردند و در مقابل دشمنان ایستادند، 578 روز خرمشهر در اشغال بود اما رزمندگان ما در برابر دشمن ایستادند و به پیروزی رسیدند.
وی در ادامه خواستار ترویج روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و مقاومت شد و افزود: باید این روحیه در جامعه ترویج یابد تا مانع بی‌مسئولیتی، بی‌بندوباری، بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه شود.
سردار حسنی با اشاره به اینکه دشمنان از داشتن روحیه شهادت‌طلبی و ایثار مردم ایران در هرساند، بیان کرد: همچنین دشمن از فلسفه شهادت، تقوا و تدین رزمندگانی که با تکلیف رهبر معظم انقلاب جان خود را فدا می‌کنند، ‌‌می‌ترسد و باید دانست که فرمول اصلی پیروزی ما همان تقوا و تدین است که در وجود همه مردم به ویژه رزمندگان و ایثارگران ما وجود داشته است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، راهیان نور را فرصت‌ مغتنی برای معرفی کردستان در سطح کشور بیان کرد و گفت: امروز شیعه و سنی به فرمان رهبری لبیک می‌گویند و این بیانگر اقتدار و امنیت کشور ماست.
وی اضافه کرد: کردستان با وجود داشتن برادران شیعه و سنی می‌تواند یک الگوی جهانی باشد و باید از این فرصت و ظرفیت بهترین استفاده را برد.
سردار حسنی همچنین از حضور 42 میلیونی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر قدردانی کرد و گفت: این حضور مردمی پاسخ کوبنده‌ای به توطئه دشمنان و کسانی بود که به دنبال ایجاد نا امنی در ایران بودند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه نباید در قبال رزمندگان دچار ناشکری و ناسپاسی شد، افزود: رزمندگان ما همواره به قرآن، پیامبر و اسلام اعتقاد داشتند و از وطن، ناموس و آب و خاک خود دفاع کردند.
حجت الاسلام مختار کرمی اظهار کرد: لحظه لحظه زندگی ما مدیون خون پاک شهدا است لذا باید تلاش شود تا فرهنگ شهادت‌طلبی را در جامعه نهادینه کرد.
وی مناسبت ها را فرصت مغتنمی برای تبیین سیره و سلوک شهدا دانست و افزود: علیرغم اینکه زحمات زیادی برای تبیین سیره شهدا و معرفی آنان کشیده شده است باید بیشتر تلاش شده و جوانان را نیز با این مهم آشنا کرد.
35 سال پیش در روز سوم خرداد 1361، خرمشهر قهرمان در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 578 روز اشغال از چنگال دژخمیان بعثی آزاد شد.
خرمشهر مقاوم که بعد از 34 روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ماه 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19ماه) در تاریخ سوم خرداد 1361 بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.