به گزارش ایرنا، کامران فتح اللهی روز سه شنبه در نشست ائمه جمعه و جماعت با محوریت مقابله با قاچاق کالا و ارز در جمع علما و روحانیون استان در کتابخانه امام خامنه ای سنندج،با اشاره به اینکه قاچاق کالا یکی از مسائل مهم جامعه و یک فعالیت پنهانی زیانبار و مخرب اقتصادی است گفت: معامله کالاهای قاچاق ضرر مستقیمی بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی دارد.
وی افزود: در پدیده قاچاق معامله کالاهای ممنوع، مبادله کالاهای مجاز، مالکیت کالای قاچاق مورد توجه قرار دارد.
وی اظهارکرد: قاچاق کالا اقتصاد جامعه را فلج و تولید را راکد می کند سبب بی نظمی، اشاعه فحشا، قانون گریزی، ترویج مصرف گرایی و ترویج تجملگرایی و پیامدهای عدیده فرهنگی و اجتماعی می شود.
وی بیان اینکه مصرف کالاهای آرایشی و کشف 500 هزار بطر مشروبات الکلی قاچاق در جامعه اسلامی فاجعه است افزود: افزایش مصرف کالاهای آرایشی و بهداشتی در کشور خلاف سبک زندگی اسلامی است.
فتح اللهی اظهارکرد: بسیاری مسائل دینی در دانشگاههای ما تدریس نمی شود و این درد بزرگی برای تحصیلکردگان فرهیخته است.
به گفته وی، کتاب اقتصادنا تالیف شهید صدر از مبانی دین و قرآن استخراج شده است اما غیر مسلمانان از آن استفاده می کنند، این درحالی است که تئوری های منسوخ غرب با عنوان اقتصاد حقوق در دانشگاههای ما تدریس می شود.
وی ترویج و نشر اندیشه ها و دانش و متون دینی در جامعه اسلامی را جزء وظایف فرهیختگان دینی دانست.
وی تبیین و تفسیر کالاهای قاچاق ضددینی را در جامعه اسلامی وظایف خطیر روحانیون برشمرد و گفت: ارتباط روحانیون با مردم ظرفیت خوبی برای ترویج اندیشه های ناب اسلامی است.
به گفته وی، اگر هر فرد به هر نحو خسارت و ضرری به آحاد جامعه وارد کند مقابله با حکومت اسلامی است و مفسد فی الارض شناخته می شود.
وی اظهارکرد: طبق آیات قرآنی مسلئه مواد مخدر مسئله فراگیر جامعه امروز است و خسارت جبران ناپذیری به جامعه وارد کرده است.
فتح اللهی با اشاره به اینکه به ورود مواد مخدر قاچاق به داخل کشور سازمان یافته است و نیز مواد مخدر اساس زندگی و بنیان خانواده را هدف قرار می دهد گفت: دشمنان نظام اسلامی درصدد هستند با بهره گیری از قاچاق مشروبات الکلی و مواد مخدر بنیان خانواده را نابود کنند.
کردستان به دلیل داشتن مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود انواع کالاهای قاچاق بوده سالانه به ارزش میلیارد دلار انواع کالا از معابر مرزی به صورت قاچاق وارد کشور می شود.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.