به گزارش ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، تیم ملی تنیس روی میز ایران که در بخش مردان و زنان بازی های کشورهای اسلامی حضور یافته بود، با کسب 2 نشان طلا و نقره با سرمربیگری جمیل لطف الله نسبی مربی کردستانی، بر بام بازی های کشورهای اسلامی باکو ایستاد و عنوان نخست را بدست آورد.
در پایان رقابت های بخش انفرادی، نوشاد عالمیان نشان طلا را برگردن آویخت و برسکوی نخست ایستاد و نیما عالمیان نیز در جایگاه دوم قرار گرفت.
در بخش تیمی، تیم ملی ایران سکوی اول را فتح کرد و جایگاه نخست را از آن خود کرد، کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در بخش زنان نیز عنوان اول را بدست آورد، آذربایجان دوم شد و تیم ترکیه بر سکوی سوم قرار گرفت.
نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی و امین احمدیان در بخش آقایان و ندا شهسواری، مهشید اشتری، مریم صامت و صبا صفری ورزشکاران بخش زنان، ترکیب تیم ایران در این رقابت ها بودند.
جمیل لطف الله نسبی مربی باسابقه کردستانی و مدرس بین المللی، به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، کاروان کشورمان را در بخش آقایان هدایت و به این افتخار دست پیدا کرد.
این مربی سنندجی از سال 94 سرمربیگری تیم ملی ایران را عهده دار است و در المپیک 2016 ریو تیم کشورمان را همراهی کرد.
مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی 2017 در تنیس روی میز از 26 اردیبهشت آغاز شد و شامگاه دوشنبه یکم خرداد پایان یافت.

** درخشش پهلوانان کردستانی در بازی های کشورهای اسلامی
رقابت های ورزش های زورخانه ای بازی های کشورهای اسلامی شامگاه یکشنبه 31 اردیبهشت با قهرمانی تیم ملی کشورمان در بخش تیمی و انفرادی به کار خود پایان داد.
در بخش انفرادی، پژمان سکونتی قهرمان کردستانی و عضو تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای کشورمان موفق به کسب مدال طلا رشته میل بازی زورخانه ای شد، همچنین مبین زیبالقا دیگر ورزشکار سنندجی توانست مدال نقره رشته سنگ زورخانه ای را کسب کند.
بیشترین ترکیب کاروان تیم ملی کشورمان را در این رقابت ها، نمایندگان و ورزشکاران کردستانی تشکیل دادند.
در بخش تیمی، ایران بر سکوی نخست قرار گرفت، کشور میزبان نایب قهرمان شد و تیم های افغانستان و عراق هم مقام سوم مشترک را بدست آوردند.
در نتیجه تیمی بخش انفرادی، تیم کشورمان با کسب پنج طلا و یک نقره جایگاه اول را به خود اختصاص داد، آذربایجان عنوان دوم را کسب کرد و کشورهای افغانستان و تاجیکستان به طور مشترک به مقام سوم دست یافتند.
رقابت های ورزش های زورخانه ای بازی های کشورهای اسلامی، 30 و 31 اردیبهشت در سالن اصلی ورزشگاه کریستال باکو برگزار شد.

** ورزشکار و مربی کردستانی به اردوی تیم ملی تکواندو ناشنوایان دختر دعوت شدند
چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی تکواندو آقایان و بانوان ناشنوا به منظور شرکت در بیست و سومین دوره المپیک تابستانی 2017 ترکیه در تهران آغاز می شود.
نسیبه شهبازی تکواندوکار مریوانی و مهری شعبانی مربی سقزی نیز به این اردو فراخوانده شدند.
شهیازی اسفند سال گذشته موفق شد در مسابقات قهرمانی تکواندو بانوان ناشنوایان کشور با غلبه بر تمامی حریفان خود بر سکوی نخست بایستد و نشان زرین طلا را بر گردن آویزد.
وی متولد سال 1370 در شهرستان مریوان بوده و از سال 89 زیر نظر مربیان شهر خود به فعالیت حرفه ای این رشته ورزشی پرداخته است.
در این مرحله تکواندوکاران ناشنوای زن و مرد از روز سه شنبه دوم خرداد تمرینات آمادگی خود را در کمپ تیم های ملی فدراسیون شروع می کنند.
بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان 2017، اواخر تیرماه سال جاری در سامسون ترکیه برگزار می شود.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.