به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از اعضای این گروه روز دوشنبه با حضور در مرکز انتقال خون کردستان، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند تا یادی از هنرمند نامی و مشهور سنندجی زنده یاد عباس کمندی کنند.
سرپرست این گروه اهدای خون را اهدای دوباره زندگی در رگ حیات نیازمندان دانست و افزود: گروه کر آرژین این هدف را در لیست برنامه های فصول سال قرار داده است.
فرشید حسامی حفظ، ترویج و اشاعه هنر ناب موسیقی کُردی را تفکر و استراتژی کلان محور این گروه برشمرد و افزود: اجرای کنسرت حمایت از زنان بی سرپرست، کودکان کار، بیماران ام اسی و دیابتی از دیگر رویکردها و کارکردهای گروه موسیقی آرژین است.
به گفته او در ماه مبارک رمضان این گروه به حمایت از زنان بی سرپرست کنسرت برگزار می کند و تمام درآمدی حاصل از این برنامه را به زنان بی سرپرست شاغل در یک واحد تولیدی تعطیل شده، اهدا می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری کنسرت های حمایتی گروه آرژین مختص به گروه از نیازمندان نیست اما سایه چتر حمایتی این گروه بر سر کودکان بیمار و کودکان کار گسترده و وسیع خواهد بود.
به گفته وی گروه کُر موسیقی آرژین از اول مهر ماه سال 95 در رده بزرگسالان متشکل از زنان و مردان تشکیل و بزودی رده سنی نوجوانان و خردسالان نیز به شاخه های این گروه افزوده می شود.
استاد عباس کمندی هنرمندی که اعضای گروه کر آرژین سنندج به پاس سالیاد مرگ او خون اهدا کردند در سال 1331 شمسی در سنندج متولد و یکم خردادماه 93 چهره در نقاب خاک فرو برد.
از این خواننده، آهنگساز، شاعر، نویسنده، نقاش و کارگردان نام آوازه سنندجی آلبوم های معروف گلاویژ، پرشنگ، هورامان و کیژی کورد به جا مانده است.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.