به گزارش خبرنگار ایرنا حامد جولایی روز دوشنبه در مجمع سالیانه هیات بدمینتون کردستان که دبیر و مشاور رئیس فدراسیون نیز حضور داشتند افزود: اداره کل ورزش و جوانان سال گذشته 140 میلیون ریال به هیات بدمینتون استان، کمک کرد.
وی با بیان اینکه کل اعتبارات هیات های ورزشی کردستان، سه میلیارد و 150 میلیون ریال است ادامه داد: روسای هیات های شهرستان ها باید تلاش کنند سهم خود را از رئیس هیات استان دریافت کنند.
جولایی توجه به هیات های ورزشی شهرستان ها را مهم دانست و گفت: نباید فقط به مرکز استان توجه داشت؛ چرا که در صورت عدم توجه به شهرستان ها، نمی توان شاهد پیشرفت بدمینتون و دیگر رشته های ورزشی در استان شد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه راه اندازی لیگ استانی بدمینتون بسیار مهم است اضافه کرد: هر ساله 5 تا 6 میلیارد ریال برای تجهیز هیات های ورزشی استان هزینه می شود؛ اگرچه کافی نیست و باید تلاش بیشتری کرد.
جولایی به انعقاد تفاهم نامه اداره کل و هیات های ورزشی کردستان اشاره و اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه عمل می کنیم و بیشتر از آن توان کمک نداریم.
به گفته وی، بر اساس این تفاهم نامه، امسال 150 میلیون ریال برای کمک به هیات بدمینتون کردستان، اعتبار در نظر گرفته شده است.
جولایی ادامه داد: روسای هیات ها و اعضای مجمع، در صورت مشاهده کمبودها، از رئیس هیات بدمینتون استان انتقاد کرده تا مشکلات رفع و شاهد پیشرفت این ورزش در استان باشیم.
رئیس هیات بدمینتون کردستان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد هیات در سال گذشته، به برنامه های آتی این هیات در سال جاری اشاره کرد و گفت: جذب اسپانسر از بخش های خصوصی و دولتی، تداوم همکاری با آموزش و پرورش و برگزاری لیگ استانی، از جمله این برنامه ها است.
محمود مرادی اضافه کرد: برگزاری کلاس های مربی گری و داوری، میزبانی لیگ دسته دوم بدمنیتون بانوان و همگانی کردن این رشته در سطح استان و تجهیز فضاهای ورزشی از دیگر برنامه های این هیات در سال 96 است.
ارتقا سهمیه بدمنیتون استان در بخش داوری و مربی گری، احیا مسابقات به شکل تیمی، سازمان دادن بدمینتون بازان و بیمه کردن آنان، از جمله خواسته های مرادی از مسئولان فدراسیون است.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم توجه به پتانسیل های موجود در ورزش بدمنیتون را مهم دانست و افزود: سطح علمی مربیان این رشته ورزشی در استان پایین است و آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی را داریم.
علی فتح الله زاده با بیان اینکه انتظار بیشتری از هیات های شهرستان ها وجود دارد ادامه داد: باید از پیشکسوتان بدمنیتون بهره برده تا شاهد ارتقا این ورزش در کردستان باشیم.
هم اکنون 359 بدمینتون باز سازمان یافته در کردستان مشغول به فعالیت هستند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده:امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.