حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح، آیین جزء‌ خوانی و ترتیل‌ خوانی قرآن نیز در مساجد و امامزادگان شاخص از نخستین روز ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
وی ارتقا سطح معرفتی، معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان را از جمله اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و گفت: بیش از 20 روحانی و مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و بومی در مدت برگزاری این طرح در امامزادگان حضور می یابند.
به گفته وی در این طرح، روحانیون در 2 بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت می‌کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: امسال همچنین همانند سال‌های گذشته، خیمه‌های معرفت شامل موضوعات مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوان و تبلیغ چندرسانه‌ای در امامزادگان شاخص برپا می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین برگزاری محافل و سخنرانی‌ها، جشن‌های رمضان به صورت شاد و جذاب از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان است تا برنشاط معنوی و قرآنی روزه‌داران افزوده شود.
هم اکنون 2 هزار و 50 مسجد و 109 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.