به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل جانعلی پور در این نشست اظهار کرد: از سال گذشته برگزاری بخش کتابخوانی جشنواره رضوی به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار شده است.
وی عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور را در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بی نظیر توصیف کرد و افزود: در سال 95 بیش از 238 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که قابل توجه و غیرقابل پیش بینی بود.
مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 125 هزار نسخه کتاب جشنواره با تخفیف 65 درصدی در اختیار استان ها برای فروش به متقاضیان قرار گرفت، افزود: منابع معرفی شده در سال گذشته سه عنوان بود.
وی با اشاره به اینکه امسال 6 عنوان کتاب برای مقاطع سنی مختلف معرفی شده است، افزود: 10 قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها در بخش کودکان( چهار تا 11 سال)، ماه غریب من برای مقطع سنی نوجوان(12 تا 17 سال) و کتاب های مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، امام رضا(ع) و زندگی، بانوی ملکوت و چلچراغ برای مقطع جوان و بزرگسال (18 سال به بالا) معرفی شده است.
جانعلی پور اظهار کرد: کتاب های مسابقه هم اکنون در کتابخانه های عمومی موجود است و علاوه بر آن متقاضیان می توانند نسخه پی دی اف کتاب ها را از سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس اینترنتی www.iranpl.ir دانلود کنند.
به گفته وی فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری از 19 فروردین ماه آغاز شده و فرصت شرکت در جشنواره تا اول تیرماه سال جاری است.
وی با بیان اینکه امام رضا (ع) در میان اهل سنت از جایگاه رفیعی برخوردار است، اضافه کرد: انتظار می رود تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره در کردستان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این نشست گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(ع) از طریق مطالعه کتاب‌های مرتبط برگزار می شود.
اسماعیل احمدی با بیان اینکه جشنواره به 2 شیوه مکتوب و اینترنتی و در 2 قالب فردی و خانوادگی برگزار می‌ شود، اظهار کرد: علاقمندان برای دریافت کتاب‌های مسابقه می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و یا آدرس اینترنتی www.iranpl.ir (دریافت فایل پی‌دی اف) مراجعه کنند.
وی گفت: داوری نهایی جشنواره با توجه به 2 شیوه مکتوب و آنلاین در 2حوزه جداگانه انجام و سهمیه هر یک از استان ها بر اساس تعداد شرکت کنندگان جداگانه در مرکز محاسبه می‌شود.
هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است و همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.