به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، سفر هیات علمی، دینی و تقریبی کشورمان برای دیدار با مقامات دینی، دانشگاهی و علمای اهل سنت کشور اندونزی آغاز شده است.
این سمینار با حضور اندیشمندان و شخصیت های علمی و دینی برگزار می شود. پرفسور نصرالدین عمر قائم مقام سابق وزیر دین و امام اکبر مسجد استقلال بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا و از شخصیت های برجسته دینی اندونزی، پرفسور محمد شیرازی رییس دانشگاه رادن فتح، آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در کردستان و رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی سخنرانی می کنند.
ملاقات با پروفسور افلاطون رئیس مجلس العلما، نشست با علمای اهل تسنن استان سوماترای جنوبی، دیدار با ریاست دانشگاه رادن فتح شهر پلمبنگ، هیات رئیسه دانشگاه و روسای دانشکده ها، امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه رادن فتح با دانشگاه مذاهب اسلامی، دیدار با نماینده ولی فقیه در اندونزی، دیدار با نماینده جامعه المصطفی العالمیه و رئیس کالج اسلامی صدرا در محل کالج، دیدار با رئیس مجلس العلمای استان سولاویسی و علمای اهل تسنن جنوبی استان سولاویسی و جلسه با محبان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این سمینار است.
دیدار با پروفسور مسافر رئیس دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین شهر ماکاسار، حضور در همایش بین المللی اندیشه های امام شافعی و کاربست آن در گفتمان اسلام معاصر، امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علاءالدین با دانشگاه مذاهب اسلامی، نشست با روسای دانشگاه های اسلامی غیردولتی استان سولاویسی جنوبی نیز از برنامه سفر هیات اعزامی جمهوری اسلامی است.
مدتی قبل در جریان حضور هیاتی از روسای دانشگاه های اندونزی از دانشگاه مذاهب اسلامی تفاهم نامه همکاری متعدد بر افزایش همکاری‎های دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و دانشگاه های اندونزی با محوریت دغدغه‌های جهان اسلام انعقاد شد و چند سند همکاری و تفاهم نامه مهم علمی، آموزشی و پژوهشی و فعالیت های بین المللی با برخی از دانشگاه های اندونزی به امضا رسید.
جمهوری اسلامی ایران علاوه آن، برگزاری پیش کنگره های کنگره عظیم امام شافعی (رض) را از سال گذشته آغاز و تا کنون در شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران، سروآباد، سنندج، بانه، دیواندره و سقز استان کردستان و عسلویه استان بوشهر برگزار شده است.
اندیشه های کلامی، بررسی سیر تحول در حیات سیاسی اجتماعی، آثار علمی و ادبی امام شافعی (رض) و نقش ایشان در مبارزه با افراطی گری مذهبی و مساله تکفیر از عمده اهداف برگزاری پیش کنگره عظیم امام شافعی است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/ انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.