اسماعیل احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیشترین کتاب های اهدایی مربوط به شهرستان های سنندج و مریوان بوده است، افزود: در این میان کتابخانه های عمومی شهید برهان عالی سنندج و امام خمینی (ره) مریوان فعال تر بوده و بیشترین تعداد کتاب های اهدایی را از علاقمندان به وقف کتاب دریافت کرده اند.
وی با اشاره به نحوه بهره گیری از کتاب های اهدایی در کتابخانه ها گفت: بنا بر نیاز کتابخانه ها، کتاب های کاربردی و قابل استفاده در کتابخانه های عمومی توزیع و بخشی را که فرسوده و یا بدون مخاطب و فاقد محتوا هستند وجین می شوند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در اهدای کتاب، بیان کرد: فرهنگ وقف کتاب به عنوان عملی پسندیده که می تواند به ارتقای سطح آگاهی و بصیرت جامعه منجر شود باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: کردستان در تعبیر رهبر معظم انقلاب(مدطله العالی) استانی فرهنگی است و همین امر وظیفه مسئولان و متولیان امر را برای فعالیت بیشتر سنگین تر می کند که بخشی از آن در حوزه کتاب است.
احمدی ادامه داد: علاقمندان می توانند با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی شهروندان را در ارتقای سطح آگاهی و پیشرفت علمی سهیم سازند.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 900 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی کردستان موجود است، افزود: بر این اساس به ازای هر2 نفر یک کتاب در کتابخانه ها وجود دارد که مطلوب نیست.
مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به وضعیت منابع در سند 1404 نهاد کتابخانه های عمومی، اظهار کرد: در این سند چشم انداز باید به ازای هر فرد چهار کتاب در کتابخانه ها وجود داشته باشد و ما تا رسیدن به این میزان فاصله زیادی داریم.
وی اعلام کرد: افراد و اقشار مختلف می توانند با اهدای کتاب، کتابخانه های عمومی استان را در نیل به اهداف سند چشم انداز یاری کنند.
هم اکنون بیش از 850 هزار نسخه کتاب در کتابخانه ها موجود بوده و 35 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان کردستان عضویت دارند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.