رشید قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت کاری فرهنگیانی که دارای ابلاغ بوده و روز جمعه 29 اردیبهشت در شعب اخذ رای حضور دارند مطابق ضوابط و گواهی های اعلامی هیات های اجرایی و نظارت، از حضور در محل کار معاف هستند.
وی در خصوص سایر مدارس و به ویژه مدارسی که اکثر عوامل اجرایی و معلمان آن در شعب اخذ رأی حضور دارند نیز گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان با هماهنگی فرمانداران می توانند در خصوص فعالیت و یا تعطیلی این مدارس تصمیم اتخاذ کنند.
آرای مردم استان کردستان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و 382 شعبه اخذ رای جمع آوری می شود که از این تعداد 518 شعبه اخذ رای در شهرها و 864 شعبه نیز در روستاها مستقر می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی در سنندج و سقز به صورت الکترونیکی برگزار می شود و برای این 2 شهر نیز 231 شعبه الکترونیکی تعبیه شده است.
براساس سرشماری سال 1395 تعداد واجدان شرایط رای در استان کردستان یک میلیون و 167 هزار و 277 نفر است که 28 هزار و 322 نفر از این تعداد رای اولی های استان هستند.
تعداد کرسی های شوراهای اسلامی استان، چهار هزار و 167 کرسی شامل 161 کرسی شهری و چهار هزار و 6 کرسی در مناطق روستایی است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.