به گزارش ایرنا، برای چاپ برگ های اخذ رای دولت ها متحمل هزینه های سنگینی می شوند و همین امر دلیل مهمی شده تا کشورهای پیشرفته انتخابات الکترونیک را جایگزین انتخابات کاغذی کنند.
در حال که دولتمردان سعی می کنند با استفاده از تمامی ظرفیت های کشور به سوی رسیدن به دولت الکترونیکی قدم بردارند و فعالان محیط زیست حاضران برای قطع کمتر یک درخت از جان خود بگذرند آیا استفاده از تبلیغات کاغذی برای کسانی که مدعی سازندگی شهر و کشور هستند قابل قبول است؟
این روزها با نگاه به بازار داغ انتخابات و وضعیتی که کاندیداها و طرفداران آنها با نصب پرسترو بنرهای تبلیغاتی برای در و دیوار شهر ایجاد کرده اند می توان گفت ساختن شهر از سوی کاندیداهای شورا چیزی فراتر از شعار نیست.
در دنیای امروز پیشرفت تکنولوژهای فضای را ایجاد کرده که نوید دهنده حفاظت بیش از پیش از طبیعت و محیط زیست است به صورتی که فضای ارتباطی بسیار قوی که به وسیله اینترنت و فضای مجازی ایجاد شده استفاده از کاغذ را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.
کاهش استفاده از کاغذ در دنیای امروز به حدی چشمگیر بوده که استفاده از تبلیغات کاغذی در تمام زمینه ها به ویژه در حوزه تبلیغات انتخاباتی غیر قابل قبول و استفاده از این روش سنتی نشان دهند به روز نبودن فرد مورد نظر است.
حال تمام بحث اینجاست که کاندیدای انتخاباتی که با تکنولوژی های روز آشنا نباشد و توانایی کار کردن با آنها را نداشت باشد به حدی که هنوز به روش های 50 سال گذشته که همان تبلیغات کاغذی بود استفاده کند چگونه می خواهد مشکلات شهر و کشورش را رصد کند و برای آنها مطابق با روش های نوین دنیا راه حل ارائه دهد.
با توجه به میزان تحصیلات درج شده در پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها نمی توان آنها را جز افراد بی سواد یا کم سواد محسوب کرد چه بسا همگی آنها دارای مدارک دانشگاهی هستند اما اگر سواد را بر اساس تعریف یونسکو که یکی از مولفهای آن سواد رسانه ای و توانایی استفاده از اینترنت و تکنولوژی های روز دنیا و سواد محیط زیستی است در نظر بگیرم بیش از 99 درصد کاندیداها شوراها در لیست بی سوادان قرار خواهند گرفت.
با توجه به اینکه هیچ شهروندی نمی خواهد یک انسان که سواد و توانایی اداره شهر را نداشت باشد سکان شهرش را در دست بگیرد باید با رای های خود نشان دهیم که به حدی از بلوغ سیاسی رسیده ایم که به اندیشه و عمل رای بدهیم نه به ژست های که روی پوسترها و بنرهای انتخاباتی است.
با وجود اینکه در دنیای امروز نوع تبلیغات کاندیداها نشان‌ دهنده نوع نگرش آنها نیز است می توان گفت که کاندیدای با نوع تبلیغات خود به مردم می گویند که آیا یک نامزد مدرن محیط زیستی یا یک نامزد سنتی مصرف‌گرا هستند.
وقتی به اوضاع و احوال شهرهای نزدیک و اخباری که از شهرهای دور در خصوص شور انتخاباتی مردم و کاندیداها نگاه می کنم با دیدن نارضایتی فعالان محیط زیست از استفاده کاندیداها از تبلیغات کاغذی این مسئله در ذهنم تداعی می شود که تشکیل کمپین نه به تبلیغات کاغذی آب در هاون کوبیدن بوده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.