به گزارش ایرنا کامبیز حسن زاده روز چهارشنبه در دومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج افزود: این همایش با هدف بررسی چالش ها در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و نقش کالاهای سلامت محور در اقتصاد مقاومتی و تاثیرات بیوتوریسم برگزار می شود.
وی اظهارکرد: در این همایش بخشی به برگزاری مسابقه ویژه دانش آموزان در زمینه شعر، نقاشی، روزنامه نگاری با محوریت اثرات سوء و زیانبار کالاهای سلامت محور اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالاهای سلامت محور ، تهدید جدی برای اقتصاد کشور است گفت: کالای قاچاق جدا از تاثیرات مخرب بر سلامت جامعه، ضرر هنگفتی نیز بر اقتصاد کشور وارد می کند در همین راستا ترویج کالاهای ایرانی آرایشی - بهداشتی به منظور حفظ سلامت جامعه ضروری است.
وی هدف از برگزاری این همایش را آگاهی بخشی به جوانان به ویژ دانش آموزان و دانشجویان در رابطه با اثرات مخرب و زیانبار کالاهای قاچاق سلامت محور عنوان کرد.
وی خواستار اطلاع رسانی و فرهنگسازی رسانه های جمعی استان در زمینه این رویداد فرهنگی در استان شد
او همچنین بر همکاری و تعامل سازمان های صنعت، معدن و تجارت، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد کمیسون مبارزه با قاچاق کالا در این همایش تاکید کرد.
تعداد پرونده های متخلف مربوط به کالاهای سلامت محور در سال 94 حدود 75 مورد و در سال 95 تعداد 249 مورد بوده است.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.