رشید قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش و پرورش صرفا متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی خود و در چار چوب قوانین و اسناد بالا دستی حرکت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه درباره سند 2030 سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فصل الخطاب است، افزود: همان طور که ریاست محترم جمهور و وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند به ملت شریف ایران اطمینان می دهیم که وزارت آموزش و پرورش صرفا بر مبنای فرهنگ اسلامی- ایرانی خود و در چهارچوب قوانین و اسناد بالادستی حرکت خواهد نمود.
او به ساحت های مندرج در فلسفه تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: تعلیم و تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی ، تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی، تعلیم و تربیت زیستی و بدنی ، تعلیم و تربیت زیباشناختی و هنری، تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای و تعلیم و تربیت علمی و فناورانه 6 ساحتی است که در سند تحول بنیادین بر آن تاکید و تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس این ساحت ها خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه اظهار داشت: تمام دست اندرکاران تعلیم و تربیت در راستای تحقق اهداف بالادستی به ویژه مفاد سند تحول و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری اهتمام خواهند نمود و تربیت دانش آموزان در طراز جمهوری اسلامی برای رسیدن به حیات طیبه هدف اصلی آموزش و پرورش است.
وی به انتشار شایعاتی در خصوص تدریس برخی کتب در مدارس در راستای سند 2030 نیز اشاره کرده و گفت: تا کنون هیچ کتابی برای آموزش معرفی نشده و طرح چنین مسائلی خواسته یا ناخواسته به شأن و اعتبار نظام تعلیم وتربیت کشور آسیب وارد می کند.
1904
خبرنگار و انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.