فرشید جهان بین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ایجاد این میزان شغل بیش از 250 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم استان پرداخت شد.
وی با بیان اینکه 100 نوع حرفه و شغل در این مناطق ایجاد شده است، اظهار کرد: 998 طرح دامپروری، 278 طرح کشاورزی و طرح های فرش بافی در این مناطق به ترتیب بیشترین درصد تسهیلات پرداخت شده اشتغال در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: در راستای تسهیل در حمل و نقل عمومی مناطق محروم و روستایی و همچنین ایجاد اشتغال در این مناطق، 45 دستگاه خودرو ویژه حمل بار و مسافر به متقاضیان طرح های اشتغال به این مناطق واگذار شده است.
وی افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت تراکتورسازی ایران، 74 دستگاه تراکتور با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد به مددجویان این مناطق تحویل داده شد.
جهان بین با بیان اینکه از دیگر خدمات این نهاد به مجریان طرح های خودکفایی بیمه سرمایه است، ادامه داد: هم اکنون هزار و 900 نفر از مددجویان و مجریان طرح اشتغال ساکن در این مناطق توسط این نهاد بیمه تامین اجتماعی شده اند.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از حمایت ها و خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.