سلیمان حریری بوکانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که مزارع و باغات تحت پوشش بیمه استان ، تفاوت چندانی با دوره های قبلی نداشت اما میزان پرداخت غرامت به کشاورزان افزایش چشمگیری داشته است.
وی اضافه کرد: در سال زراعی 92-91 میزان حق بیمه کشاورزان استان 66 میلیارد ریال بود که در مجموع بیش از 287 میلیارد ریال غرامت به آنها پرداخت شده بود.
وی اظهار کرد: در سال زراعی 93 - 92 میزان حق بیمه کشاورزان به 98 میلیارد ریال رسید اما میزان پرداختی غرامت به کشاورزان به 424 میلیارد ریال افزایش یافت و این مقدار در سال زراعی 94 - 93 با پرداخت حق بیمه 119 میلیارد ریال به 617 میلیارد ریال رسید.
به گفته حریری در سال زراعی 95 -94 کشاورزان کردستان 132 میلیارد ریال حق بیمه پرداخت کردند اما با توجه به کاهش حوادث و خسارت های ناشی از آن، میزان پرداخت غرامت ها به کشاورزان 211 میلیارد ریال بوده است.
معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: تعداد کارشناسان این صندوق در این مدت از 130 نفر به 300 نفر افزایش یافته و سیستم جامع ثبت بیمه در استان راه اندازی شد.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.