فرماندار قروه گفت: مشارکت مردم در هر زمینه ای عامل پیروزی آن جامعه است و مشارکت مردمی در بهزیستی نقش بسزایی در کاهش فقر و آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی در نشست شورای مشارکت های مردمی در بهزیستی با بیان اینکه حمایت از محرومان، دوستی خداوند و آسایش دنیا و آخرت را به همراه دارد، اظهار کرد: انسان باید روحیه گذشت و ایثار را در خود احیا کند و به منظور رفع مشکلات دیگران از هیچ گونه کوششی دریغ نکند.

وی همچنین با اشاره به اینکه خدمت به خلق خدا در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد: لذا می‌طلبد گره‏‌گشایی و رفع نیاز از نیازمندان و برادران دینی تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومی شود.

کولانی گفت: ریشه کنی فقر تنها وظیفه دولت و حکومت نیست، بلکه با کمک و مشارکت مردم این امر تحقق می یابد و زیبنده جامعه اسلامی نیست فقیری در سطح جامعه باشد.

فرماندار قروه اظهارداشت: مشارکت مردم در هر زمینه عامل پیروزی آن جامعه است و مشارکت مردمی در بهزیستی نقش بسزایی در کاهش فقر و آسیب های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه عده ای نسبت به دستورات دینی بی تفاوت هستند و معتقدند کمک به نیازمندان تنها وظیفه دولت است افزود: کمک به نیازمندان علاوه بر کمک مالی باید از لحاظ عاطفی و احساسی نیز به آن توجه شود.

فرماندار با اشاره به اینکه تعداد معلولین این شهرستان نسبت به سایر شهرستان از درصد بیشتری برخوردار هستند گفت: برای کاهش این مسئله باید پیشگیری صورت گیرد.

وی با بین اینکه اعتبارت دولتی پاسخگوی نیاز مددجویان نیست، گفت: کمک ها و مشارکت های مردم سخاوتمند و خیراندیش می تواند در کاهش آلام و رنج خانواده های دارای فرد معلول و آسیب دیدگان اجتماعی نقش فراوانی داشته باشد.

کولانی در پایان خاطر نشان کرد: این عمل بر روحیه و فرهنگ مداری جامعه در راستای حمایت از محرومان و مستمندان تاثیر مثبت دارد و با فرهنگ سازی جریان نیکوکاری، می توان مردم را در جهت کمک به کسانی که مستحق هستند، ترغیب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.