به گزارش خبرنگار ایرنا جمشید انصاری شامگاه جمعه در همایش 'انتخابات و حقوق اقوام' در سالن شهید بهشتی سقز افزود: ایران متعلق به همه ایرانیان است و باید تمامی مردم و اقلیت ها از حقوق برابر و یکسان برخوردار باشند.
وی با اشاره به آنچه که برخی بی اخلاقی ها و عوام فریبی ها در جریان مناظرات تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری دور دوازدهم نامید اضافه کرد: مردم ایران به ویژه مردم کردستان، هوشیار و با درایت هستند و صداقت و اخلاق مداری را از بی اخلاقی تشخیص و 29 اردیبهشت پاسخ آن را خواهند داد.
وی با یادآوری اینکه در دوره اصلاحات، گام های جدی برای توسعه مناطق کُردنشین برداشته شد، اظهارکرد:حل مشکلاتی چون توسعه نیافتگی مناطق کمترتوسعه یافته از جمله کردستان و انتصاب نخبگان آنان در مدیریت های کلان، نیاز به پیگیری مداوم، مدارا و مشارکت هدفمند دارد.
استاندار پیشین زنجان و نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس هشتم ادامه داد: از افتخارات دولت یازدهم اجرای اصل 15 قانون اساسی بوده و در زمینه استفاده از نیروهای بومی در مدیریت های کلان هم عزم دولت جزم و برنامه ریزی در این بخش انجام شده است.
انصاری در ادامه با اشاره به اهمیت اتمام و ساخت زیرساخت های توسعه ای بر تسریع در اتمام فروگاه سقز تاکید کرد.
یکی از استادان دانشگاه های سقز هم در این آیین با اشاره به مشکلات و مسائل توسعه ای مناطق کُردنشین گفت: کُردها در انتخابات همواره نقش اثر گذار و فعالانه ای داشته اند اما به اندازه سهم مشارکت آنها به آنان توجه نشده است.
دکتر آزاد فلاحی افزود: درخواست کُردها از رئیس جمهوری ، اجرای مفاد بیانیه اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، رفع مشکلات و نابرابری ها و تبعیض، ایجاد اشتغال، استفاده از نیروهای بومی در مدیریت های استانی و کلان و توجه به حقوق شهروندی است.
در ادامه این همایش که جمعی از شهروندان و فعالان سیاسی و اجتماعی حضور داشتند، نشست پرسش و پاسخ با حضور دکتر انصاری و دکتر حسین فیروزی، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان برگزار شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904 / 6037
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.