به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الا سلام فرهاد عاصمی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی آمران امر به معروف و ناهیان منکر شهرستان بیجار افزود: دوره نوجوانی دوره ای پویا، فعال و بهترین زمان آموزش و یادگیری به منظور نهادینه کردن سجایای اخلاقی است.
وی تذکر داد: اگر نوجوان در این دوره، به کراهت و نهی از منکر معتقد شود، زمینه مناسبی برای دوری از منکرات در طول دوران جوانی و میان سالی برای او فراهم می شود.
رئیس شعبه دادسرای انقلاب اسلامی بیجار ادامه داد: امر به معروف و نهی ازمنکر از فروع دین مبین اسلام است، ترک این مهم، فضای جامعه را آلوده می سازد و اصلاح آن در دوره میان سالی و بزرگ سالی به این سادگی نیست.
او با اشاره به اینکه در فضای انتخابات برخی نامزدها به جای معرفی خود برای خارج کردن رقیب از صحنه تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که جامعه بسوی تباهی و شکستن قبح منکرات پیش رود.
عاصمی با بیان اینکه رویکرد تبلیغات باید در راستای صداقت، پاک دستی و معروفات اخلاقی باشد، ادامه داد: در جامعه اسلامی و شهید پرور دادن وعده های آرمانی غیر قابل تحقق و دورغ یک منکر است.
وی تاکید کرد: اصل و هدف از انتخابات، مشارکت مردم در امور است و باید برای معروف حضور بیشتر تلاش کرد.
معاونت امور اجتماعی دادگستری بیجار با اشاره به شهادت مظلومانه سرباز نیروی انتظامی در روزهای اخیر در بیجار گفت: تجسس در کار مردم خلاف قانون است، مأموری که با لباس شخصی، بدون مدارک شناسایی و با پنهان ساختن خود برای دستگیری مردم اقدام کند، خلاف قانون است و نتیجه آن بسیار تلخ و ناگوار بود که همه متاثر شدیم.
وی گفت: آمران امر به معروف و ناهیان از منکر باید برخورد امام موسی کاظم(ع) با بشر حافی را مطالعه و سرلوحه کار خود قرار دهند و نتیجه این امر به معروف را ببینند.
او با ابراز ناخرسندی از شهادت سرباز نیروی انتظامی افزود: آمران امر به معروف و ناهیان از منکر همیشه باید به حفظ جان خود و دیگران توجه نمایند هر نوع بی احتیاطی و سهل انگاری موجب پاسخگویی و مسئولیت ساز خواهد شد.
ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار در سه سال اخیر بطور متوالی توانسته است بعنوان ستاد برتر استان کردستان انتخاب شود.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.