به گزارش ایرنا سید حسن قاضی زاده هاشمی، روز چهارشنبه در سالن اجتماعات ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان افزود: با اجرایی شدن طرح تحول سلامت 11 میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند و 12 هزار پزشک متخصص در بدنه درمانی کشور استخدام شده است.
وی اضافه کرد: در این دولت به اندازه 20 سال قبل تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور اضافه شده و تولید دارو که قبلا 60 درصد میزان مورد نیاز کشور بود امروز با اجرای طرح تحول سلامت و توجه دولت به بخش تولیدات دارویی 70 درصد از میزان مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.
وی با اشاره به مشکلات حوزه سلامت کشور در دوره تحریم ها علیه جمهوری اسلامی گفت: در آن دوران کشور برای واکسیناسیون کودکان واکسن نداشت و نشریات بین المللی مقالات علمی پژوهشگران و محققان ایران را چاپ نمی کردند اما هم اکنون کشور ایران توانسته است رتبه 16 جهانی و اول خاورمیانه را در بخش علمی کسب کند.
به گفته وی، خدمات تحول سلامت معطوف به تمامی استان های کشور بوده و هزینه 10 هزار میلیارد ریالی پس از اجرای طرح تحول سلامت در کردستان از جمله این توازن است.
وی با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح تحول سلامت تخت های بیمارستانی کردستان افزایش یافته است افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید یک هزار 700 تخت بیمارستانی در کردستان وجود داشت و پس از اجرای تحول سلامت دولت یک هزار و 200 تخت بیمارستانی در این استان ایجاد کرده و هم اکنون تعداد تخت ها به 2 هزار و 900 مورد رسیده است.
وی افزود: قبلا تنها 40 درصد از مراکز درمانی استان پزشک داشتند اما اکنون پزشکان در 100 درصد مراکز درمانی استان مستقر شده است.

** کُرد اصیل ترین قوم ایرانی است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کردستان سرزمین فرهنگ و زیبایی ها بوده و قوم کُرد اصیل ترین قوم ایرانی است.
قاضی زاده هاشمی افزود: همه کُردهای جهان به ایرانی بود افتخار می کنند و مردمان این قوم فداکاری های زیادی برای تمدن کهن ایرانی انجام داده اند.
به گفته وی، با توجه به اینکه کردستان دارای منابع غنی بوده همواره مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته و کُردها نیز همیشه در مقابل هجوم دشمنان و دفاع از ایران ایستادگی و کرده اند.
وی با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان سیستان و بلوچستان گفت: در این سفر 171 طرح در حوزه نظام سلامت در یکی از محروم ترین نقاط کشور به بهره برداری رسیده و در منطقه ای که 27 پزشک بیشتر نداشت تعداد پزشکان آن به اکنون به 150 مورد رسیده است.
وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده پس از اجرای طرح تحول نوین سلامت هیچ کودکی مبتلا به بیماری سرطان به علت فقر جان خود را از دست نداده است.
به گفته وی، در دولت قبل سالانه 700 هزار نفر در کشور به زیر خط فقر می افتادند که با اجرای طرح تحول سلامت این تعداد کاهش چشمگیری داشته و بیماران به غیر از رنج بیمار داری درد دیگری ندارند.
وی افزود: اگر در دولت های قبل نیز مانند دولت تدبیر و امید برای ارتقای شاخص های سلامت هزینه می شد اکنون کشور ما از لحاظ شاخص های سلامت جز کشورهای برتر جهان بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفری یک روزه به کردستان، 11 پروژه عمرانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ارزش 140 میلیارد ریال را افتتاح می کند.
افتتاح سالن امتحانات دانشکده های پزشکی و بهداشت، افتتاح سالن مهارت های بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آزمایشگاه و مرکز مهارت های بالینی دانشکده پیراپزشکی و مرکز سلامت، از جمله برنامه های سفر قاضی زاده هاشمی به کردستان است.
بهره برداری از پژوهشکده سلامت در حوزه پژوهش، افتتاح کلینیک ویژه شهرستان بانه، به بهره برداری رسیدن درمانگاه، سایت اداری و ورودی مرکز پزشکی توحید سنندج، از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
3020/6108 / 3034
**خبرنگاران: عبدالله رحمانی و حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.