مسئول کانون کوهنوردان کردستان در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: در این آیین بسیاری از چهره های ورزشی و فرهنگی کردستان از جمله مربیان، پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی، هنرمندان، صاحبان قلم و نویسندگان نام آشنا حضور داشتند.
صلاح حقیقیان اظهار کرد: هر موفقیتی چه در عرصه ورزش و چه در عرصه فرهنگ مایه ی خوشحالی تک تک خانواده های جامعه است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف و اساس حرکت و فعالیت های کانون کوهنوردان، حمایت و تعامل با هیات های ورزشی، تشکل ها و نهادهای فرهنگی به منظور ارتقای جامعه در این زمینه ها و کسب افتخارات توسط نوجوانان و جوانان دیارمان است.
وی گفت: همواره کوشیده است در زمینه خدمت به ورزش و فرهنگ و توسعه آن در جامعه پیش قدم و همراه مردم باشد.
حقیقیان افزود: در همین راستا کانون اقدام به احداث کتابخانه و موزه کوه نوردی برای اولین بار در کردستان نموده است و از همه همراهان و مردم می خواهیم که با همکاری و ارسال کتب و هدایای خود ما را در توسعه کتابخانه و موزه کانون یاری رسانند.
به گفته حقیقیان، معروف اوراز به نمایندگی از خانواده محمد اوراز، حمید دهقان فاتح اورست، جمشید خیرآبادی مربی نام آور کشتی کشور و دکتر انور دوله مه ره یی، رئیس فدراسیون کوه نوردی اربیل اقلیم کردستان از جمله مهمانان آئین رونمایی از این کتاب بودند.
نویسنده کتاب 'هیمالیا، میعاد سفید' نیز گفت: کتاب به شناساندن هرچه واضح تر هیمالیا و مقوله هیمالیانوردی به مخاطب می پردازد.
سید واسع سیدموسوی افزود: نشانه گذاری و نمودارهای مسیرهای صعود در اغلب قلل هیمالیا در این کتاب آمده است.
وی دلبستگی به مردم و شایستگی کردستان برای کسب موفقیت های هرچه بیشتر در عرصه کوه نوردی و یادکردن از زنده یاد ' محمد اوراز' را مشوق خود برای چاپ کتاب برشمرد.
سیدموسوی قله های کورژنسفکایا و سامانی در تاجیکستان فتح کرده بود و 2 قله پوبدا با ارتفاع هفت هزار و 439 و خانتگری با ارتفاع هفت هزار و 10 متر در قرقیزستان را فتح کرده است.
6108/1904
**خبرنگار: امید بهمنی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.