به گزارش ایرنا سرهنگ افشار محبی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل فنی و حرفه ای استان کردستان با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی توانسته به سربازان این پادگان در فراگیری آموزش های مهارتی کمک شایانی کند خواستار توسعه این آموزش ها در سطح گروه 33 توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهر سنندج شد.
وی تعامل و همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در ارائه آموزش های مهارتی با کیفیت در این پادگان را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: گسترش و ترویج آموزش های مهارتی و بهره گیری از آموزش های خود شغلی و ترویج کارآفرینی و ایجاد شغل در جامعه ضروری است.
وی افزود: این گروه آمادگی خود را در راستای افزایش فضای آموزش در راستای ارائه رشته های دیگر مهارتی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان اعلام می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در این دیدار عملکرد پرسنل گروه 33 توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران را در راستای ایجاد امنیت در منطقه قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: سال گذشته 200 هزار و 421 نفر - ساعت آموزش های مهارتی به سربازان گروه توپخانه ارائه شده است.
سید جمیل احمدی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان سالانه افزون بر 3 میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی خود را در بخش دولتی و یک میلیون و 590 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی توسط آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای ارائه می کند.
وی همچنین افزود: سال گذشته این اداره کل 200 هزار و 421 نفر- ساعت آموزش مهارتی در قالب تیم سیار پادگان در گروه 33 توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر سنندج به جوانان ارائه کرده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این راستا تحقق شعار سال باید از آموزش های مهارتی که نقش مهم و کلیدی در تربیت نیروی متخصص و افزایش تولیدات داخلی و ارتقاء بهره وری دارد بهره گرفت.
وی امنیت پایدار را یکی از مؤلفه های توسعه هر کشور و اصلی ترین نیاز جوامع بشری در دستیابی به رشد و تعالی اجتماعی دانست و گفت: در این میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی و اساسی در اقتدار کشور دارند.
احمدی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تنها متولی رسمی ارائه آموزش های غیر رسمی در سطح کشور در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می کند گفت: هدف از برنامه های این سازمان تربیت نیروی متخصص و توانمند منطبق با سفارش بازار کار و ارتقاء سطح مهارتی افراد شاغل در بازار کار است.
بعد از این دیدار سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان به همراه سرهنگ افشار محبی فرمانده گروه 33 توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران از 7 کارگاه آموزشی تیم سیار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مستقر در این گروه توپخانه و کارگاه های آموزشی بازدیدکرد.
اداره کل فنی و حرفه ای کردستان دارای 16 مرکز چارت دار دولتی و 125 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان است.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.