صادق ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین سالانه شاخص های بهداشتی و درمانی در قروه 25 میلیارد و 805 میلیون تومان است که در طول فعالیت دولت کنونی به 103میلیارد و 400میلیون تومان ارتقاء یافته است.
وی اظهار کرد: در پی ابلاغ سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست های کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید، شهرستان قروه نیز از برکات این سیاست ها، بی بهره نبوده و پیشرفت هایی را در مسیر بهداشت و درمان تجربه کرده که در طول تاریخ شهرستان بی سابقه بوده است.
به گفته وی در دولت یازدهم درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید بهشتی شهرستان با مساحت هزار و 625 مترمربع در سه طبقه راه اندازی شد که هزینه احداث و تجهیزات آن بیش از پنجاه میلیارد ریال بوده است.
ابراهیمی از احداث درمانگاه غربالگری سرطان با زیر بنای 600 متر مربع و با هزینه ای بیش از 9 میلیارد و 830 میلیون ریال خبر داد و افزود: سالن همایش های سلامت و سالن ورزشی بیمارستان با هزینه ای حدود یک میلیارد و 100 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی بخش های بیمارستان در قالب طرح هتلینگ بیمارستان با هزینه 12میلیارد و 280میلیون ریالی نوسازی و بهسازی شده است، گفت: برای نوسازی و بهسازی موتورخانه و سیستم سرمایش بیمارستان، رخت شویی خانه، آشپزخانه و مسجد بیمارستان سه میلیارد و 590 میلیون ریال هزینه شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه ادامه داد: برای بهسازی و نوسازی فضای فیزیکی و تجهیزات آزمایشگاه بیمارستان، یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به ایجاد فضای فیزیکی بخش دیالیز با زیر بنای 450 متر مربع و با هزینه یک میلیارد و 507 میلیون ریالی گفت: تعداد تخت های دیالیز در شهرستان قروه دو برابر شده است.
ابراهیمی افزود: برای بهسازی و نوسازی انباردارویی و معرفی بیمارستان و منازل سازمانی متخصصین یک میلیارد و 150 میلیون ریال هزینه شده است و تعداد تجهیزات پزشکی از 163 قلم به 315 قلم با صرف هزینه ای بیش از 10 میلیارد ریال در خلال طرح تحول سلامت افزایش یافته است.
به گفته وی مرکز آموزش زایمان فیزیولوژیک به مساحت 40 مترمربع با هزینه ای حدود یک میلیارد ریال در مرکز بهداشت و بیمارستان این شهرستان ایجاد شده است.
ابراهیمی افزود: احداث دو مرکز بهداشت و درمان در منطقه حاشیه شهری قلعه و میهم سفلی با هزینه های 10 میلیارد ریال، احداث 10 خانه بهداشت روستایی در روستاهای شیروانه، ویهج، سرتیپ آباد، شهابیه، کنگره، مظفر آباد، شکوه آباد، خریله، اوریه و میهم سفلی 9 میلیارد ریال هزینه شده است.
این مسئول گفت: تجهیز و بهسازی آزمایشگاه های شهر دلبران و سریش آباد و راه اندازی آزمایشگاه دزج و روستاهای کانی گنجی سه میلیارد و 150 میلیون ریال، تعمیر و نوسازی 39 مرکز بهداشتی درمانی شهری و 53 خانه بهداشت روستایی 82 میلیارد و 209 میلیون ریال در دولت یازدهم هزینه شده است.
ابراهیمی از جذب 44 نفر در رشته های بهداشت خانواده، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، ماما، مبارزه با بیماری ها، روانشناس و کارشناس تغذیه، در قالب طرح مراقبت های بهداشتی اولیه خبر داد و گفت: برای احداث و تجهیز پایگاه فوریت های پزشکی 115 روستایی شهری دلبران در زیر بنای 90 متر مربع پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
—رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه افزود: پایگاه فوریت های بین جاده ای روستای کانی گنجی در مسیر بزرگراه سنندج – قروه با زیر بنای 90 متر مربع احداث شده است.
—وی تاکید کرد: تعداد پزشکان متخصص به 39 نفر افزایش یافته است به طوری که این شهرستان تمامی تخصص های موجود را به جز جراحی مغز و اعصاب دارا می باشد.
—ابراهیمی اظهار کرد: خدمات دندانپزشکی رایگان برای دارندگان بیمه روستایی گروه هدف زنان باردار و شیرده ، کودکان 6 تا 14 سال و کودکان زیر 6 سال ارائه می شود.
وی با بیان اینکه فرانشیز 30 درصد برای سایر بیمه ها اعمال می شود، افزود: ویزیت و مراجعین پزشک خانواده از سالیانه 75 هزار نفر به 130 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: راه اندازی هشت پایگاه بهداشتی در شهر قروه به منظور ایجاد دسترسی بیشتر به خدمات درمانی، افزایش سه برابری ویزیت پزشکان عمومی و اورژانس بیمارستان شهید بهشتی قروه و افزایش تعداد ویزیت پزشکان متخصص به سه برابر در مقایسه با قبل از نتایج دیگر اجرای طرح تحول سلامت است.
—ابراهیمی اضافه کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم برای خدمات بستری در بیمارستان به طوری که بیماران شهری فقط پنج درصد و روستایی فقط سه درصد هزینه ها رت پرداخت می کنند.
وی اظهار کرد: این در حالی است که قبل از اجرای طرح تحول سلامت، میزان این هزینه ها بیش از 40 تا 50 درصد بوده است.
به گفته وی افزایش تعداد مددجویان تحت پوشش مرکز درمان سوء مصرف مواد بیمارستان شهید بهشتی برای ترک اعتیاد از 30 نفر به 300 نفر و تحت پوشش قراردادن مددجویان ترک اعتیاد با هزینه دولتی بطوری که افراد تحت پوشش بیمه ماهیانه فقط مبلغ 50 هزار ریال پرداخت می نمایند، از دیگر تغییراتی است که در دولت کنوی رخ داده است.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.