لقمان سلیمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه با ملخ نیز در 400 هکتار از مزارع روستاهای سوتو، به رده ره ش و مزره لان انجام می شود.
وی اظهار کرد: برای مبارزه با موش صحرایی نیز قرص به صورت رایگان در اختیار کشاورزان بخش نمشیر قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی و مراتع به طور مرتب بازدیدهایی در منطقه انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بخش نمشیر بانه با بیان اینکه بیش از 60 درصد کشاورزی بانه مربوط به بخش نمشیر است گفت: هر سال بیش از پنج هزار تُن گندم در این بخش تولید می شود و طبیعت این منطقه مستعد کشت انگور دیم است.
وی با اشاره به برداشت یک کیلوگرم زعفران در سال گذشته افزود: شرایط جوی بانه برای کشت زعفران مناسب است و با توجه به اینکه زعفران یک محصول انحصاری است کشاورزان برای تهیه پیاز زعفران با مشکل مواجه می شوند.
وی گفت: برای کشاورزانی که زمین کشاورزی کمی در اختیار دارند به منظور بهره وری بیشتر از زمین کشاورزی کلاس های ترویجی در رابطه با کشت زعفران و گل محمدی برگزار می کنیم.
سلیمی اظهار کرد: امسال در بخش نمشیر بیش از سه هزار و 500 هکتار گندم کشت شده که پنج هزار تُن گندم تولید می شود و سه هکتار کلزا کشت شده که هفت تُن کلزا تولید می شود.
وی با بیان اینکه در بخش نمشیر حدود 400 هکتار نخود و 500 هکتار جو کشت می شود ،ادامه داد: همچنین در بخش نشمیر 700 هکتار خربزه (گرمک) و بیش از یک هزار هکتار انگور دیم کاملا ارگانیک کشت می شود.
سلیمی گفت: در بخش نمشیر در بیش از 200 هکتار مبارزه با علف هرز و 25هکتار مبارزه با سن مادر انجام شده است.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.