به گزارش خبرنگار ایرنا در چند روز اخیر فضاهای مجازی و بویژه تلگرام، شاهد افزایش چشمگیر فعالیت های معرفی ستادها و گروه های حامی داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر بیجار شده است.
پیدا کردن محل مناسب برای بسیاری از ستادهای تبلغیات یکی از مشکلات امروز در بیجار شده است و اجاره بهاء یک مغازه 6 متر مربعی تا چهل میلیون ریال رسیده است.
بسیاری از داوطلبان عضویت در شورای شهر به دنبال ائتلاف و گروه بندی فکری، تخصصی، محله ای، قومی، سیاسی، مذهبی و جناحی هستند.
با وجود یادآوری های زیاد برای پرهیز از تبلیغات زود هنگام توسط ستاد انتخابات شهرستان، مدتی است در مساجد بعد از برگزاری نمازهای یومیه، ادعیه و اذکار مخصوص ماه شعبان با محوریت معرفی کاندیدای خاص در حال توزیع است.
تعداد زیاد نامزدهای عضویت در شورای شهر بیجار فضای تبلیغی سختی را به وجود آورده است و هرچه به ایام رسمی تبلیغات نزدیک می شویم گرمی تنور انتخابات بیشتر احساس می شود.
مکان های تعیین شده برای تبلیغات توسط شهرداری در برخی مکان ها مورد تخریب قرار گرفته اند و برخی مکان ها نیز بسیار کم مورد استقبال ستادهای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیجار در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: رعایت اخلاق و قانون مداری به همه توصیه می شود و انتظار می رود همه برای حضوری گرم و پرشور تلاش کنند.
بیژن زندیه افزود: تخلفات کمی تاکنون از سوی ستادهای تبلیغات مشاهده شده که در این زمینه تذکراتی نیز داده شده است.
فرماندار شهرستان بیجار با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات کاندیداها گفت: سعی ما بر این است که فضای قانون مداری بر انتخابات حاکم شود.
وی اظهار کرد: تمام عملکرد ها توسط ستاد مرکزی انتخابات رصد می شود که در مواردی تخریب رقبا دیده شده است.
فرماندار شهرستان بیجار با اشاره به اینکه خوشبختانه در این شهرستان شاهد کمترین تخریب و تبلیغ نادرست از سوی کاندیداها و طرفداران آنها هستیم، خاطرنشان کرد: بهترین تبلیغ معرفی توانمندی ها، اهداف، برنامه ها و موفقیت های گذشته نامزد است.
وی با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی در تبلیغات اظهار کرد: هر داوطلبی که به قصد تخریب دیگران اقدام کند، در ابتداء خود را نزد افکار عمومی تخریب کرده است.
زندیه با اشاره به اینکه تمامی کاندیداها مؤظف به اجرای قانون و رعایت نکات قانونی در تبلیغات هستند، ادامه داد: پس از دریافت لیست تایید شده نهایی، کاندیداها در یک نشست با حضور اعضای ستاد اجرایی و مرکزی انتخابات، در خصوص نحوه فعالیت های تبلیغی بیشتر توجیه خواهند شد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیجار به کاندیداها توصیه کرد: نامزدها از دادن وعده هایی که ممکن است اجرایی نشود خوداری کنند، این خود یک نوع بداخلاقی است.
تاکنون از 92 نفری که برای عضویت در ششمین دوره شورای اسلامی شهر 50 هزار نفری بیجار ثبت نام کرده اند بیش از70 نفر تایید صلاحیت شده اند و حدود 10 نفر نیز تا کنون انصراف داده اند.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/** انتشار دهنده: مسعود احمدی
برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
• @IRNASANANDAJ
• https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.