فرماندار بانه با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه جوامع گفت: توسعه فرهنگی و زیرساختی هر کشور در حوزه‌های مختلف از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد فلاحی در مراسم تجلیل از معلمان برتر شهرستان بانه که در سالن اجتماعات کانون ولایت این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت شغل معلمی اظهار داشت: با توجه به اینکه معلمان با روح؛ عقیده و افکار دانش آموزان سروکار دارند و پرورش ابعاد فکری و فرهنگی دانش آموزان از رسالت های مهم معلمان است به همین دلیل  این شغل از سخت ترین مشاغل در جامعه محسوب می‌شود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری افزود: شهید مطهری از جمله اندیشمندان و نظریه پردازان برجسته اسلامی در عصر حاضر بود که اندیشه های ناب او پس از گذشت چند دهه از  شهادت ایشان هنوز  هم در مراکز آموزش عالی کشور تدریس می شود.

 فلاحی معلمی و کار در آموزش و پرورش را از جمله مشاغل سخت در جامعه برشمرد و گفت: معلمان بایستی علی رغم پرداختن  به مباحث آموزشی و فراگیری دانش آموزان در امر تربیت فکری ، اخلاقی و فرهنگی آنها نیز اهتمام داشته باشند.  

فرماندار بانه؛ آموزش و پرورش را یک نهاد فرهنگ ساز عنوان کرد و گفت: بسیاری از هنجارهای اجتماعی مانند عمل به نظم و قانون از دوران مدرسه در شخصیت فرد نهادینه می شود و معلمان بایستی با تاثیر کلام و نفوذی که در دانش آموزان دارند رفتارهای اجتماعی مناسب را  در درون آنها نهادینه کنند.

 وی در ادامه سخنان خود به نقش آموزش و پرورش در نهادینه‌کردن فرهنگ تولید و کار نیز در بین جامعه هدف خود اشاره کرد و گفت: اهمیت مشاغل مختلف و کارهای تولیدی بایستی از دوران کودکی و مدرسه در بین دانش آموزان نهادینه شود.

نماینده عالی دولت در بانه؛ توسعه و پیشرفت جامعه را در گرو اشتغال به کارهای تولیدی و مشاغل صنعتی و همچنین توسعه فرهنگی آن جامعه دانست و خاطرنشان کرد؛ آموزش و پرورش بعنوان اصلی ترین نهاد متولی در  حوزه آموزش نقش بسزایی در نهادینه کردن این فرهنگ ها دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.