مراد جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدام اخیر دست اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات در جمع آوری بنر در محل های غیر مجاز و خارج از ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در سطح شهر سنندج ، مطابق فصل هفتم تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است.
او گفت: بر اساس ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به صورت رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و 24 ساعت قبل از شروع اخذ رأی خاتمه می یابد.
وی با اشاره به ماده 69 این قانون ادامه داد: هرگونه الصاق اعلامیه ، عکس ، پوستر، آگهی تبلیغاتی بر روی علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزش دولتی و وابسته به دولت ممنوع بوده و ماموران انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی متخلفین را جلب و به منظور تعقیب قانونی به مقامات قضایی تحویل می نمایند و شهرداری و بخشداری نیز باید نسبت به امحای این اوراق اقدام کند.
جعفری در مورد ماده 71 هم از فصل هفتم قانون تبلیغات انتخابات نیز گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنان در تبلیغات انتخاباتی به هیچ وجه مجاز به هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی نبود و با خاطیان طبق مقررات مجازات می شود.
وی افزود: بر اساس قانون اصلاح ماده واحده الحاقی به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامــی مصوب 27 اسفند 1370 استفاده از هر گونه پلاکارد (جز در محل ستاد انتخاباتی ) دیوار نویسی و کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عکس حداکثر در دو فرم، جزوه و تراکت با عکس، سخنرانی، پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنان ممنوع است و متخلفین این قانون از سه تا 30 روز به زندان محکوم می شوند.
جعفری در ادامه سخنان خود به تبصره های فصل هفتم قانون انتخابات نیز اشاره کرد و گفت:در تبصره یک آمده است که اعلام نظر شخصیت ها در تائید کاندیداها به شرطی مجاز است که بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنها باشد و مدرک کتبی مربوط به امضای آنان تسلیم هیات اجرایی انتخابات شده باشد.
دبیر ستاد انتخابات کردستان گفت: بر این اساس مجــریان انتخابات وظیفه دارند از طریق سایر دست اندرکاران، ضمن تذکرات لازم و با رعایت حفظ بی طرفی اقدام لازم جهت جمع آوری موارد خلاف قانون بعمل آورند.
دبیر ستاد انتخابات استان کردستان در پایان گفت: ستاد انتخابات کردستان در این راستا همواره اصل بی طرفی را مد نظر ، و آن را به عنوان یک اصل مورد تأکید قرار داده است و انتظار دارد رؤسا و مسئولین محترم ستادهای تبلیغاتی تا پایان مهلت قانونی تبلیغات ، اجرای دقیق قانون را مد نظر قرار دهند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال جاری به صورت همزمان برگزار می شود.
3034/1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده /انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.