به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فلاحی شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان برتر بانه که در سالن ولایت این شهر برگزار شد افزود: فکر، گفتار و رفتار معلمان نقش زیادی در رفتار دانش آموزان دارد و یک الگوی مهم برای دانش آموزان است.
وی اظهار کرد: بسیاری از هنجارهای اجتماعی در دوران مدرسه در شخصیت دانش آموزان نهادینه می شود.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگ ساز است که در روند رشد و توسعه جامعه نقش مهمی دارد و معلمان حقوق انسانی را تقویت و قانون و نظم را در جامعه نهادینه می کند.
وی به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ کار و تولید اشاره کرد و گفت: علاقه و اهمیت به کار و اشتغال در مدرسه در درون دانش آموزان شکل می گیرد و باید مدرسه این مهم را در دانش آموزان تقویت کند.
وی اظهار کرد: معلم الگوی اخلاق، فرهنگ و فردی تلاشگر است که جامعه را به سمت آینده بهتر حرکت می دهند.
رئیس شورای آموزش و پرورش بانه اظهار کرد: در شکل گیری انقلاب های نظام های سیاسی تغییر می کنند وجهه تمایز انقلاب ایران با انقلاب های سطح دنیا اینکه علاوه بر تغییر نظام سیاسی بخش فرهنگی جامعه هم تغییر کرده است.
وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب مسائل دینی و ارشاد اسلامی در مجامع رسمی بیان نمی شد و دین به مساجد و تکایا محدود شده بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر تغییر نظام سیاسی ارزش های دینی هم در جامعه رشد پیدا کرد.
وی شهید مطهری را سردمدار تغییر نظام فرهنگی و دینی جامعه ایران خواند و افزود: شهید مطهری یکی از نظریه پردازان برجسته ایران بود و خدمات زیادی را به فرهنگ، اسلام و کشور کردند و کتاب های این عالم بزرگ دینی در دانشگاه ها همچنان تدریس می شود.
فلاحی به شاخص های عملکردی بانه در استان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بانه با تلاش معلمین مقام دوم استان را در 72 شاخص عملکردی کسب کرده که جای تقدیر است.
وی در رابطه با انتخابات پیش رو نیز اظهار کرد: یکی از بارزترین نمادهای دمکراسی و مردم سالاری انتخابات است و تنها راه تعیین سرنوشت آینده حضور مردم در پای صندوق های رای است.
فرماندار بانه حضور مردم را در پای صندوق های رای نشانه بلوغ فکری سیاسی و آگاهی مردم دانست و افزود: انتخابات حقی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مردم داده که باید از حق خود به خوبی استفاده کنیم و توقع دارم همه ما در 29 اردیبهشت ماه پای صندوق های حضور پیدا کنیم.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.